Dacă în ultimii ani orice călătorie cu trenul între Bucureşti şi Constanţa a fost un adevărat coşmar, românii au promisiuni că vor ajunge la destinaţie mai repede ca niciodată. Cum lucrările la Coridorul feroviar IV Paneuropean au intrat în linie dreaptă, din 2009, trenurile vor goni pe liniile ferate româneşti cu viteze ameţitoare. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţin că viteza de circulaţie a trenurilor pe coridorul de transport Paneuropean IV, care leagă Curtici de Constanţa, va creşte de la 140 de kilometri pe oră, cît era prevăzut în studiile de fezabilitate iniţiale pentru modernizarea acestuia, la 160 km/h. \"Am avut negocieri cu Comisia Europeană şi am încercat să stabilim o viteză medie de 140 km/h pe coridorul feroviar Paneuropean IV. Proiectele nu pot fi eligibile decît dacă vom asigura viteza standard de 160 de km/h\", a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Proiectul de reabilitare a coridorului IV este finanţat din fonduri europene, iar unul dintre criteriile după care autorităţile europene acordă finanţarea este asigurarea unei viteze standard de 160 km/h. Ludovic Orban a precizat că autorităţile române au semnat cu Comisia Europeană un memorandum prin care studiile de fezabilitate de reabilitare a căii ferate amintite anterior vor fi realizate pentru a asigura o viteză de 160 km/h. \"În termen de trei luni, studiile de fezabilitate vor fi finalizate\", a precizat Orban.