RECORD DE AUDIENŢĂ Evenimentul, organizat de Consiliul Judeţean Constanţa şi Fundaţia „Fantasio”, între 25 şi 28 august, a adunat în incinta Teatrului de Vară Soveja din Constanţa un număr impresionant de spectatori, care au trăit împreună cu participanţii din cadrul celor trei secţiuni ale concursului - Interpretare, Creaţie şi Rock -, dar şi cu artiştii consacraţi, prezenţi în recitaluri, emoţia şi bucuria muzicii de calitate. Mai mult, mii de oameni au putut viziona în direct deosebita manifestare pe Neptun TV, dar şi pe alte posturi naţionale interesate de preluarea gratuită a semnalului ridicat la satelit de postul constănţean. Demersul organizatorilor de a transmite festivalul în direct şi pe internet s-a dovedit a fi de real succes, acesta fiind, vineri, pe gustul a 36.000 de utilizatori, în seara de sâmbătă consemnându-se nu mai puţin de 46.000 de vizualizări pe site-ul oficial, www.festivalmamaia.ro.
PATRU SERI DE MUZICĂ BUNĂ După debutul de joi seara, când prima parte a concurenţilor de la secţiunile Interpretare şi Creaţie, alături de artiştii care „au dat glas” recitalului în memoria regretatului Cornel Fugaru, au sensibilizat audienţa, vineri, a venit rândul celorlalţi talentaţi participanţi din cadrul secţiunilor mai sus-amintite să facă furori pe scena Teatrului de Vară Soveja. Seara a fost completată de recitalul celor de la Iris, care, aflaţi în formă maximă, au rezistat celor patru bisuri cerute cu frenezie de public.
Secţiunea Rock „Teo Peter”, o premieră în istoria festivalului, a avut loc sâmbătă, când, alături de finaliştii primelor două secţiuni, cele zece trupe rock selectate au oferit un show complet, plin de vitalitate şi muzică de calitate. La spectacol a asistat şi campionul de arte marţiale Cătălin Zmărăndescu, fan declarat al rock-ului. Atletul, aflat în cantonament pentru câteva zile, pe litoral, a fost însoţit de antrenorul său din Marea Britanie, Eddie Kone.
Finalul i-a avut în prim plan, duminică, în cadrul Galei Laureaţilor, pe câştigătorii premiilor festivalului, cei de la Cargo fiind responsabili de încununarea celor patru zile de vis ale Festivalului Naţional de Muzică Uşoară „Mamaia”.
CEI MAI BUNI DINTRE CEI BUNI Deşi prestaţiile tuturor celor prezenţi în concurs au fost pe gustul publicului, experimentatul juriu a avut misiunea de a-i scoate la rampă pe cei mai talentaţi dintre aceştia. Astfel că, după îndelungi deliberări, pe prima treaptă a podiumului la Secţiunea Interpretare a urcat Cornelia Goda, în vârstă de 33 de ani, din Focşani, urmată de Rodica Elena Tudor, de 21 de ani, din Mărginenii de jos, Judeţul Prahova, locul al III-lea revenindu-i Nicoletei Ţicală din Bucureşti. Cele trei, la fel ca şi câştigătorii de la celelalte secţiuni, au fost recompensate cu echivalentul în lei a 1500, 1000, respectiv 500 de euro.
Secţiunea Creaţie a fost dominată de trei piese deosebite: locul I - „Sunt Gelos”, compusă de Adrian Romcescu, locul al II-lea - „Mereu învingător”, aparţinându-i lui Tudy Zaharescu şi locul al III-lea - „Doar a ta”, compoziţie semnată de Liviu Cocoru, Marius Drăghici, Cătălin Fântâneanu, Dumitru Cătălin Cotelin, Anamaria Mihaela Popa.
Cele mai tari trei trupe rock sunt, în opinia membrilor juriului, constănţenii de la Vertigo, trupa Pasager şi formaţia Tips, în vreme ce Addiction a plecat acasă cu „Premiul Teo Peter”.
Premiile Societăţii Române de Radiodifuziune pentru secţiunile Interpretare şi Creaţie au fost acordate lui Alin Ignat şi, respectiv, Andreei Olariu. Distincţia acordată de Asociaţia Jurnaliştilor Muzicali i-a revenit Danielei Marin, iar premiul Neptun TV a ajuns la rockerii de la Vertigo.
Trofeul „Mamaia” 2011, constând într-un autoturism Skoda, a fost decernat, în urma unei şedinţe extraordinare a Consiliului Judeţean Constanţa, piesei „Ciao amore, come stai?”, compusă de Marcel Dragomir, textier Eugen Dumitru, care, în interpretarea talentatei constănţence Andreea Oana Olariu, a devenit regina manifestării.
Preşedintele executiv al Festivalului „Mamaia” 2011 şi membru al juriului, Cristian Zgabercea, s-a declarat mulţumit de desfăşurarea evenimentului. Singurele neajunsuri semnalate au fost legate de calitatea slabă a unora dintre piese, la Secţiunea Creaţie, din cadrul căreia a şi fost eliminată o melodie interpretată de solista Bernice Chitiul, întrucât nu era în primă audiţie, aşa cum cere regulamentul. Aceste mici inconveniente au fost uşor depăşite şi datorită Secţiunii „Teo Peter”, întrucât toate piesele rock - creaţii proprii ale interpreţilor - s-au ridicat la nivelul aşteptărilor publicului şi juriului.