Tronsonul Feteşti-Constanţa a băgat CFR în datorii de 316 milioane lei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Tronsonul Feteşti-Constanţa a băgat CFR în datorii de 316 milioane lei

Social 22 Ianuarie 2010 / 00:00 579 accesări

Tronsonul Feteşti-Constanţa a îngropat CFR în datorii. Suma de 315.984.445,70 lei, pe care CFR trebuie să o plătească constructorilor, s-a acumulat din cauza neacordării în întregime a alocaţiei de la bugetul de stat pe 2009, au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). \"Tronsonul de cale ferată Bucureşti - Constanţa este divizat pe loturi de lucrări, în funcţie de specificul acestora, finanţat din fonduri ISPA şi de la bugetul de stat. În prezent, pentru tronsonul Feteşti - Constanţa, proiect JBIC ROM - P3 (Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională), faţă de firmele constructoare, CNCF CFR SA are datorii în valoare de 315.984.445,70 lei, aferente lucrărilor executate în anul 2009. Motivul acumulării acestor datorii este insuficienţa alocaţiei de la bugetul de stat pe anul 2009\", au declarat reprezentanţii MTI. Potrivit acestora, în prezent, interesul părţilor implicate este de a continua şi a finaliza acest proiect, ceea ce înseamnă că se analizează toate \"pârghiile existente\" prin care să se poată asigura resursele financiare pentru plata restanţelor, dar şi pentru plata lucrărilor care urmează a se efectua în cursul acestui an. În cazul secţiunilor de pe tronsonul Bucureşti - Feteşti, care dispune de finanţare ex-ISPA, nu există datorii către constructori.

Lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată Bucureşti - Constanţa se desfăşoară pe trei tronsoane. \"Pe relaţia Feteşti - Constanţa, reabilitarea liniilor de cale ferată este realizată până la 1 ianuarie anul acesta în proporţie de 92%. Valoarea totală a contractului este de 453,69 milioane euro, cu finanţare din partea JBIC (165 milioane euro) şi din partea Guvernul României, precum şi împrumuturi suplimentare (288,69 milioane euro)\" au declarat sursele citate.

Potrivit unor surse din MTI, după terminarea lucrărilor, pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, trenurile vor circula cu o viteză de 140 - 160 km/h în funcţie de rangul trenului şi de dotarea tehnică a materialului rulant şi vor ajunge la destinaţie în cel mult două ore şi 20 de minute. Linia de cale ferată Bucureşti - Constanţa face parte din coridorul de transport IV pan-european. Teritoriul României este străbătut de trei dintre coridoarele pan-europene de transport: coridorul IV Berlin/Nürnberg - Praga - Budapesta - Constanţa / Salonic /Istanbul; coridorul VII Dunărea; coridorul IX Helsinki - St. Petersburg - Moscova/ Pskov - Kiev - Liubashevska - Chişinău - Bucureşti - Dimitrovgrad - Alexandropolis.



12