REABILITARE Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) a înmânat ieri ordinele de începere a execuţiei lucrărilor pentru proiectul “Reabilitare Monument Triumfal Tropaeum Traiani”. “Proiectul face parte din programul Consiliului Judeţean Constanţa (CJC) de reabilitare a monumentelor istorice şi redarea acestora circuitului turistic. Obiectivul general ce va fi urmărit prin implementarea proiectului este reconsiderarea locului turismului constănţean în cadrul turismului românesc cât şi în a celui internaţional şi creşterea atractivităţii produselor turistice constănţene pe piaţa internă şi internaţională”, a declarat directorul Direcţiei Afaceri Europene din cadrul CJC, Sevil Shaidehh. Pe lângă reabilitarea monumentului, prin acest proiect se vor reabilita drumul de acces între monument şi cetate, drumul de acces către monument din DN3 şi parcarea existentă în vecinătatea monumentului. De asemenea, se va lucra şi la amenajarea peisagistică din jurul monumentului, amenajarea parcării din vecinătatea Cetăţii, construirea şi montarea indicatoarelor rutiere către monument, realizarea racordului de apă prin extinderea reţelei de distribuţie apă potabilă existente în zona DN3 şi înfiinţare grupuri sanitare.
OBIECTIVE Monumentul Triumfal Tropaeum Traiani a fost reabilitat, ultima oară, în anul 1977, atunci când o bună parte din piesele originale au fost mutate în muzeul din comuna Adamclisi. În viziunea CJC, dezvoltarea turismului nu reprezintă numai investiţii pe litoral, ci şi în obiectivele turistice care să ofere turiştilor veniţi pe litoral posibilitatea unor excursii. Valoarea totală a proiectului este de peste 18 milioane de lei, reabilitarea obiectivului turistic urmând a se realiza în 32 de luni. În urma finalizării acestui proiect, CJC are ca obiectiv dublarea numărului de vizitatori, dar şi crearea unor noi locuri de muncă, cel puţin în perioada desfăşurării lucrărilor. De asemenea, prin acest proiect CJC doreşte creşterea vizibilităţii Monumentului Triumfal Tropaeum Traiani atât la nivel naţional, cât şi internaţional, prin editarea şi tipărirea materialelor de marketing, includerea în programe turistice naţionale şi internaţionale dar şi creşterea nivelului economico-social al zonei, contribuind la dezvoltarea durabilă a acesteia.