Iar umblă Dorel prin Constanța și face tot felul de nefăcute. Una dintre „operele” sale am surprins-o chiar la început de săptămână, pe strada Traian din municipiul care are pretenții că este reședință de județ. Nu cu mult timp în urmă, pe marginea trotuarelor din zonă au fost montați piloni care să îi împiedice pe șoferi să parcheze neregulamentar. Intenția ar fi fost lăudabilă, dacă autoritățile nu și-ar fi dat cu stângul în dreptul. De curând, drumarii au început să lucreze la asfaltarea trotuarelor din zonă. Pasul 1: au trecut la montarea bordurilor, care sunt mai înalte decât nivelul actual al trotuarului. Pasul 2: asfaltarea propriu-zisă, care presupune automat ridicarea nivelului trotuarului. Însă, înainte de a trece la această operațiune, drumarii sunt nevoiți să scoată pilonii proaspăt montați pe marginea trotuarelor. Evident, este de așteptat ca, după asfaltarea trotuarelor, să fie montați pilonii din nou (deși, între noi fie vorba, e greu de înțeles utilitatea acelor stâlpi în condițiile în care trotuarul în sine este amenajat în așa fel încât să nu permită parcarea). Altfel spus: lucrarea a fost făcută de muncitori de la cooperativa „Munca-n zadar!”.
DOREL A MAI TRECUT PE LA NOI...
Nu este pentru prima dată când ne confruntăm cu munca lui Dorel. Amintim că, în vara acestui an, drumarii constănțeni au făcut o ditamai boacăna într-una dintre cele mai aglomerate intersecții, cea din zona City Park Mall. Este vorba despre modul în care au fost amenajate alveolele din centrul străzii Soveja, respectiv al bulevardului Alexandru Lăpușneanu, care, în teorie, trebuie să îi împiedice fizic pe șoferi să întoarcă pe linia dublă continuă, dar să nu le pună dificultăți pietonilor în a traversa fără riscuri. Cu alte cuvinte, în mod normal, alveolele ar trebui să fie înălțate în zona carosabilă, dar să aibă o porțiune la nivelul șoselei, în dreptul trecerilor de pietoni. Dacă teoria nu pare foarte grea, practica, în schimb, ne omoară. În realitate, zona este amenajată total pe dos. Alveola este înălțată exact în zona trecerii de pietoni, transformând-o într-o zonă exclusivistă prin care nu pot traversa cu ușurință persoanele cu dizabilități sau cei care au cărucioare. În schimb, amenajarea de la nivelul șoselei este la câțiva metri de trecerea de pietoni, adică exact cât să le permită șoferilor să încalce legea și să întoarcă pe linia dublă continuă, existând riscul producerii unei tragedii. Culmea este că, această amenajare ilogică a avut o explicație la un moment dat. Un reprezentant al societății care s-a ocupat de lucrări, SC Confort Urban SRL, ne-a spus că lucrurile sunt provizorii. „În maximum două săptămâni, vom începe înlocuirea semafoarelor din zonă și tot atunci vom muta trecerile de pietoni în dreptul porțiunii care se află la nivelul șoselei, astfel încât să nu se mai creeze cozi în intersecție și nici să nu existe dificultăți. Lucrările vor fi realizate la cererea investitorului care deține centrul comercial și care va asigura și finanțarea”, ni s-a explicat la jumătatea lunii iulie. De atunci, au trecut mai mult de trei luni, iar cine trece prin zonă poate observa ușor că NU S-A FĂCUT NIMIC.
INCOMPETENȚĂ CRASĂ SAU METODĂ DE A DOSI BANI PUBLICI
Trecând peste absurditatea lucrărilor aiurea, cele două situații amintite (dar și multe altele vizibile la orice pas) ne stârnesc curiozitatea în legătură cu câteva aspecte: câți bani or fi fost cheltuiți pentru lucrările în zadar (montarea inutilă a pilonilor și demontarea lor sau amenajarea alveolelor pe dos), ce se putea face cu acești bani și, cel mai important, cine este inginerul acela sclipitor care a gândit lucrările în acest fel. În ceea ce privește ultima întrebare, avem o vagă bănuială că ar fi vorba despre cineva care, deși nu este specialist în domeniu, are o funcție care îi permite să dea ordine oricât de absurde, fără ca cineva să miște în front. Că așa e când făgăduiești o viață mai bună locuitorilor, fără să știi ce înseamnă asta cu adevărat.