Trucuri ale patronilor în recrutarea online

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce joburi mai oferă angajatorii…

Trucuri ale patronilor în recrutarea online

Social 10 Iunie 2014 / 00:00 855 accesări

Dacă eşti proaspăt absolvent sau ai trecut printr-o perioadă fără job, probabil că ai răsfoit intens anunţurile cu ofertele de muncă din ziare şi de pe site-urile de recrutare. Dacă primeşti zilnic oferte pe adresa de mail de pe aceste site-uri, nu te bucura că vezi un număr mare de anunţuri, pentru că, cel mai probabil, multe nu se vor potrivi cu specializarea pe care ai obţinut-o în urma studiilor. Printre anunţurile care te interesează se strecoară unele oferte de joburi atât de prost prezentate încât ridică semne de întrebare referitoare la activitatea pe care vei ajunge să o prestezi şi condiţiile în care vei lucra. O firmă (STUDIO 20) oferă în permanenţă joburi de hostess şi trainer videochat, promiţând fetelor interesate salarii minime de 5.000 de lei pe lună. În descrierea jobului aflăm că postul este ideal pentru studente datorită programului flexibil, iar firma îţi va oferi tot sprijinul pentru a obţine comisioane cât mai mari. “Jobul înseamnă o atmosferă plăcută, ajutor cu machiajul, haine, training şi suport pentru primele 2-3 luni, program de lucru flexibil, excelent pentru studente, dar şi pentru absolvente, salariu fix plus comision, condiţii excelente de lucru, tehnice şi estetice”, se scrie în anunţul postat pe site-ul de recrutare bestjobs.ro. Conform acestuia, activitatea de model online constă în discuţii prin chat text, audio şi video, adult, non-adult sau glamour, în limba engleză, cu persoane din Statele Unite. Jobul este oferit exclusiv modelelor de sex feminin! Activitatea se desfăşoară în Bucureşti, dar fetele din provincie sunt sprijinite de firmă la instalarea în Bucureşti. În doar o zi de la afişare, pentru un post de hostess videochat au aplicat deja 295 de persoane, conform bestjobs.ro. Alte anunţuri solicită experienţă şi cunoştinţe avansate în domeniu, dar oferă salariul minim pe economie. Este cazul jobului de specialist marketing online oferit de SC Elly Boutique Fashion SRL, care caută un absolvent de studii superioare care să aibă, printre altele, cunoştinţe avansate de SEO, PPC, Google Analytics, Social media marketing, e-mail marketing, online advertising, vânzări online, cunoştinţe de întreţinere şi actualizare de site-uri e-commerce, dar oferă salariul minim pe economie, iar la mini-interviul de pe site întreabă dacă “este acesta primul job după terminarea facultăţii?”. Rămâne un mister cum ar putea un absolvent care nu a lucrat niciodată să dobândească toate aceste cunoştinţe avansate… Prin sutele de anunţuri postate de site-urile cu oferte de joburi întâlnim anunţuri de recrutare redactate cu greşeli de scriere, dar care solicită profesionalism şi seriozitate, firme care consideră că a încheia un contract de muncă reprezintă un avantaj major pentru viitorul angajat sau joburi cu o titulatură pompoasă pentru posturi mai puţin căutate. Putem enumera titluri de Junior Account Manager, Asistent Relaţii cu clienţii, New Business Assistant, care, în fapt, presupun atribuţii de agent de vânzări. Cu toate că apelează la astfel de trucuri, se pare că posturile nu sunt la mare căutare, anunţurile fiind constant publicate pe site-urile de recrutare.



12