Trupa britanică Coldplay a pierdut în jur de 5,5 milioane de lire sterline, circa 5,94 de milioane de euro, din profitul turneului pe care l-a susţinut recent, pentru că a vrut să-şi mulţumească fanii şi să le ofere spectacole de calitate. Membrii formaţiei au câştigat mai bine de 35 de milioane de lire sterline în turneul lor Mylo Xyloto, dar ”cadourile” pentru fani, cazarea, alimentele şi băutura au dus la diminuarea profitului. Decizia trupei de a le oferi fanilor brăţări care îşi schimbă culoarea în acelaşi timp cu muzica i-a costat 4,22 milioane de lire sterline, iar alte 1,1 milioane de lire sterline au fost cheltuite pentru ca scena să arate bine. S-au mai cheltuit circa un milion de lire sterline pe mese şi hoteluri şi 100.000 de lire pe catering. ”Poate că au fost costuri ridicate, dar alte trupe ar trebui să analizeze aceste cheltuieli şi să ia aminte”, a spus o sursă. ”Cu acest turneu, Coldplay a vrut să pună fanii pe primul loc şi să le ofere ceva în schimb”, a completat aceasta. Astfel, în spectacole s-au folosit efecte pirotehnice, lumini şi chiar acele brăţări high-tech pe care le-au avut fanii. Deşi i-a costat mai mult, trupa a spus că se justifică suma, întrucât încearcă să le ofere fanilor cele mai bune show-uri. ”Dacă fanii plătesc 50 de lire pentru un bilet, au dreptul la un spectacol bun. Nu mai este suficient să urci pe scenă şi să arăţi drăguţ”, a spus o sursă.
Trupa Coldplay, care îi are în componenţă pe Guy Berryman, Jonny Buckland, Will Champion şi Chris Martin, a vândut mai mult de 50 de milioane de discuri în toată lumea şi a câştigat numeroase trofee, inclusiv şapte premii Grammy şi şapte Brit Awards.