GĂSIT ÎN SALA MAŞINI. La o săptămână după ce a fost găsit trupul neînsufleţit al pompierului Cătălin Valeriu Ispas în sala maşini a epavei navei Medy, scafandrii turci au scos, ieri, la suprafaţă şi trupul celui de-al doilea scafandru dispărut în urmă cu mai bine de trei luni. Cristian Zarafu a fost găsit într-o cameră din apropierea sălii maşini, pe scările care duceau spre cabinele navei. Totodată, anchetatorii spun că în buteliile acestuia nu mai era gaz. Cătălin Valeriu Ispas a fost găsit pe 13 decembrie, de scafandrii firmei turceşti ARAS, la scurt timp după ce aceştia au tăiat corpul navei pentru a avea acces la tancurile de combustibil şi ulei. Trupul neînsufleţit al lui Cristian Zarafu a fost adus la mal de şalupa Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) şi a fost dus la Morga Cimitirului Central în vederea efectuării necropsiei şi stabilirii cauzelor morţii. În cazul lui Cătălin Ispas, medicii Serviciului de Medicină Legală Constanţa au stabilit că acesta a murit înecat.
DISPĂRUŢI ÎN MISIUNE. Cei doi scafandri dispăruţi pe 9 septembrie, Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, lucrau în baza unor contracte de colaborare pentru SC Hunter`s Company SRL. Din declaraţiile echipajului care i-a însoţit pe scafandri a reieşit că cei doi bărbaţi care au dispărut au intrat în apă în jurul orei 18.00, după ce au vizionat înregistrarea făcută de colegii lor care coborâseră cu doar câteva zeci de minute înainte la epavă. După jumătate de oră, unul dintre scafandrii rămaşi la suprafaţă a intrat în apă întrucât îşi făcea griji pentru colegii lui. El a ieşit la suprafaţă după doar câteva minute şi a transmis echipajului că a văzut bule de aer şi că, cel mai probabil, scafandrii stau la decompresie. Pentru că nici după timpii de decompresiune cei doi scafandri nu au ieşit la suprafaţă, echipajul a alertat autorităţile. Scafandrii rămaşi la bordul şalupei „Cristal“ au făcut câteva coborâri rapide, însă colegii lor au fost de negăsit. Cargoul „Medy“, sub pavilion Turcia, s-a scufundat pe 1 septembrie, la ora 12.50, la aproape şase mile marine de digul de larg al Portului Constanţa, travers cu Cap Tuzla. Cargoul era încărcat cu 3.247 de tone de fier vechi şi plecase din dana 115 a Portului Constanţa Sud Agigea, cu destinaţia Istanbul.