Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut, în primele șapte luni, cu aproape 22%, până la 56.343 de unități. Din păcate, în segmentul mașinilor second-hand saltul a fost de peste 82%, până la circa 295.000 de exemplare, reiese din statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). În iulie 2017, înmatriculările de autoturisme noi s-au ridicat la 11.335 de unități, în creștere cu 5,27% comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior. În același timp, românii au înmatriculat, în iulie, 41.131 de vehicule rulate, mai mult cu 62,16% față de luna corespunzătoare din anul precedent. Topul este condus de Dacia (3.399 de exemplare, -11,71% față de iulie 2016), Volkswagen (1.136 de unități, +67,1%), Skoda (1.013 unități, +27,1%), Renault (805 unități, -18,93%) și Ford (762 de unități, +32,06%). La polul opus se află Subaru (nouă exemplare), Jaguar (opt), Alfa Romeo (șapte), Maserati (patru), smart (trei), Lada (două), Rolls-Royce și Ferrari (câte o unitate). Pe ansamblu, statistica DRPCIV arată că, în intervalul ianuarie - iulie 2017, în România au fost înmatriculate 56.343 de autoturisme noi (+21,90% față de primele șapte luni din 2016), dar și 294.437 de autoturisme second-hand (+82,78%). Parcul auto național s-a majorat, în 2016, cu 6,21% față de anul anterior, depășind șapte milioane de vehicule, dintre care peste 1,25 milioane erau înmatriculate în București.