„Turandot”, primită cu aplauze și emoții

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Turandot”, primită cu aplauze și emoții

Cultură 18 Noiembrie 2014 / 00:00 803 accesări

Un spectacol pe cât de grandios, pe atât de solicitant este opera pucciniană „Turandot”. Cu frumoasa, dar neînduplecată principesă chineză Turandot, melomanii tomitani s-au (re)întâlnit, duminică, la Teatrul de Operă și Balet „Oleg Danovski”, în cea de-a 11-a seară a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului, ediția a 40-a. Spectacolul, care s-a desfășurat sub bagheta dirijorului japonez Koichi Inoue, i-a avut în rolurile principale pe soprana Akiko Hayakawa din Țara Soarelui Răsare, în rolul titular, și pe tenorul bucureștean Robert Nagy, care l-a întruchipat pe neînfricatul prinț Calaf. Emoționantă, dinamică, cu mare încărcătură tragică, ultima operă a lui Puccini, în viziunea regizoarei Alice Barb, a captivat atenția publicului timp de aproape trei ore.

„Este un rol foarte dificil, dar îmi place mult principesa Turandot, deoarece la final devine foarte feminină și iubitoare. Îmi place mult și publicul de aici, care este foarte cald”, a spus soprana Akiko Hayakawa. „Vin cu mare bucurie să cânt la Constanța, pentru că aici este un teatru în care îmi face plăcere să cânt. Îmi plac oamenii de aici cu care lucrez, iar publicul de aici este foarte călduros și dornic de spectacole de înaltă ținută”, a spus și tenorul Robert Nagy.

Spectacolul a avut și alți artiști invitați: tenorul Florin Diaconescu din Capitală, care a interpretat rolul prințului Altoum, și Antonio Zidaru, tot din București, care a redat rolul marelui stolnic Pong, alături de colegii tomitani: Marius Eftimie - Ping și Doru Iftene - Pang.

„ÎN ACEST MOMENT, MAESTRUL A PUS PANA JOS” În actul al treilea, imediat după ce bătrânul Timur (Constantin Acsinte) iese din scenă purtând-o în brațe pe micuța Liu - interpretată cu multă sensibilitate de Roxana Bageac -, orchestra s-a oprit un moment, iar în locul dedicat subtitrării în limba română a apărut textul: „În acest moment, maestrul a pus pana jos”. Mesajul îi este atribuit dirijorului Arturo Toscanini, care în timpul premierei mondiale de la Scala din Milano, din 1926, a lăsat bagheta jos. Opera a continuat, iar publicul a urmărit cu emoție finalul operei, așa cum l-a gândit Franco Alfano, cel care a încheiat partitura lui Puccini.

Pe soprana Akiko Hayakawa publicul o va revedea și reasculta pe 23 noiembrie, interpretând rolul delicatei Mimi, din opera pucciniană „Boema” cu care, de altfel, se va încheia și festivalul. „Mimi este un personaj foarte delicat. Ne e nevoie de o voce mare ca să interpretezi Mimi, dar este nevoie de tehnică, de sensibilitate și culoare. Muzica este foarte frumoasă, tragică. Este a doua oară când interpretez acest rol”, a spus soprana Akiko Hayakawa.



12