Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a fost ghid pentru o zi pentru jurnaliștii străini care au venit în România în cadrul unei vizite de documentare, un eveniment care face parte din cadrul uneia dintre cele mai mari campanii de promovare din ultimii ani. 14 reprezentanți mass-media din Cehia, Grecia, Polonia, Estonia, Spania și România au făcut un tur al celor mai importante atracții turistice din zona Brașov-Bran-Sibiu. Ministerul Turismului a organizat acest infotrip, în parteneriat cu Ministerul de Externe, în vederea pregătirii preluării președinției Consiliului Uniunii Europene de către România, în prima parte a anului 2019. Jurnaliștii au ajuns, pe 13 iunie, în București, iar traseul a cuprins vizite în centrul istoric al Brașovului, la Castelul Bran, vizitat în 2017 de un număr record de turiști, aproximativ un million de vizitatori, la cetatea Făgăraș, apoi în Sibiu. Jurnaliștii au admirat atât orașul Sibiu, cât și atracțiile din împrejurimi, Ocna Sibiului, Muzeul Astra, Lacul Bâlea, Transfăgărășanul. „Mă bucur că am avut șansa de a prezenta orașul meu, zona mea, tuturor acestor jurnaliști. Sunt mândru de Sibiu, de întreaga regiune și sunt convins că am reușit în aceste zile să contribuim la o schimbare de percepție a multor europeni față de România! Țara noastră va deveni o destinație turistică majoră în Europa, sunt sigur de acest lucru, mai ales acum, după ce am discutat cu liderii de opinie prezenți în țara noastră cu ocazia acestor infotripuri pe care le organizăm. Am întâlnit oameni uimiți de cât de frumoasă este țara noastră și care au recunoscut că, până acum, aveau o imagine nedreaptă a României. În câteva luni, țara noastră va prelua președinția Consiliului Uniunii Europene și nu va fi o misiune ușoară. Garantez că vom avea un mandat de succes și că vom profita de această oportunitate pentru a face cunoscută România la adevărata ei valoare”, a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif. Vizita de documentare realizată în perioada 13 – 16 iunie este al treilea eveniment organizat în cadrul unei ample campanii de promovare realizate în contextul preluării președinției Consiliului Uniunii Europene. Primele infotripuri au prezentat atracțiile turistice din Oradea, Cluj și Delta Dunării. Următoarea vizită de documentare va avea ca destinație litoralul Mării Negre și va avea loc la mijlocul lunii iulie. Toate vizitele de documentare au avut ca punct de pornire Bucureștiul și atracțiile sale.