Turismul de conferinţe românesc pierde teren

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Turismul de conferinţe românesc pierde teren

Justiție 05 Decembrie 2011 / 00:00 366 accesări

În timp ce ministrul Turismului cheltuie milioane de euro pentru promovarea ineficientă a turismului de masă românesc în străinătate, un alt sector al turismului, care ar putea aduce bani frumoşi României, este ignorat complet. În România, turismul de conferinţe nu a fost niciodată o prioritate, nu are o identitate şi nu este promovat în străinătate. Din cauza lipsei facilităţilor din partea statului, ai cărui reprezentanţi refuză cu încăpăţânare să reducă o parte din taxele şi impozitele percepute unităţilor de cazare, ba, dimpotrivă, nu ştiu ce noi biruri să mai născocească, hotelurile şi serviciile sunt mai scumpe decât în ţările din zonă, iar opţiunile de agrement sunt modeste. În consecinţă, acest segment a scăzut constant în ultimii ani. „România pierde întotdeauna la preţ în faţa ţărilor din zonă. Hotelurile româneşti n-au scăzut preţurile pentru organizarea de evenimente în ultimii trei ani, cu toată criza economică, ba chiar la sfârşitul verii începuseră să le crească. În Ungaria, tarifele sunt mai mici cu 30%, iar în Cehia şi Bulgaria cu 20%, şi vorbim de tot ce înseamnă pachet de conferinţă, adică închirierea sălilor, cazare, echipamente tehnice şi mese”, a declarat directorul unei agenţii de turism, Roxana Bălcescu. În încercarea de a câştiga cotă pe piaţa organizării de evenimente, România a participat, la sfârşitul lunii noiembrie, la târgul de turism EIBTM, organizat în Barcelona, Spania, târg specializat în contractarea de servicii pentru organizarea de congrese, conferinţe şi incentive (pachete turistice de motivare sau recompensare oferite de firme angajaţilor – n.r.).



12