Piaţa autohtonă a turismului de croazieră a avut în primele luni din acest an o valoare de 4 milioane euro, în creştere cu 33% faţă de cît a înregistrat în tot anul anterior, a declarat, vineri, directorul general al companiei de consultanţă în afaceri Net Worth Advisory, Luciana Petrescu. Operatorii autohtoni din turism prezenţi pe această piaţă s-au adaptat crizei economice şi au venit cu oferte şi programe speciale, de exemplu vouchere, de o anumită valoare, pe baza cărora clientul a făcut cumpărături la bordul navei. „Comparativ cu un alt produs clasic de turism, croazierele oferă turiştilor condiţiile unui hotel de cinci stele şi posibilitatea să viziteze mai multe locaţii, fără să fie nevoiţi să schimbe locul de cazare sau transportul”, a spus Luciana Petrescu. Majoritatea clienţilor, peste 75%, au ales croazierele ieftine şi medii, cu preţuri cuprinse între 600 euro şi 1.500 euro/per croazieră, fără transport. Cele mai solicitate destinaţii au fost Marea Mediterană, Marea Nordului şi coastele Norvegiei. Cei cu venituri superioare au ales Caraibe, America de Nord şi America Latină, Africa de Sud sau Oceanul Indian. Potrivit reprezentantului Net Worth Advisory, preferinţele clienţilor s-au adaptat în funcţie de „mărimea bunzunarului”. Pînă la sfîrşitul anului este de aşteptat ca peste 5.000 de români să opteze pentru croaziere. În 2008, piaţa autohtonă a croazierelor s-a dublat faţă de 2007, înregistrînd o valoare de 3 milioane de euro.