Turismul de lux - sfârşitul anilor bling-bling

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Turismul de lux - sfârşitul anilor bling-bling

Monden 17 Decembrie 2009 / 00:00 407 accesări

Companiile din domeniul turismului de lux, al căror congres internaţional s-a încheiat recent la Cannes, în Franţa, speră să înregistreze o creştere economică în 2010, punând accentul pe autenticitatea pachetelor turistice, în detrimentul ostentaţiei. La Târgul Internaţional al Voiajelor de Lux au participat peste 3.000 de specialişti în acest domeniu. Sectorul voiajelor individuale sau familiale de lux, pentru care miliardarii şi celebrităţile planetei cheltuiesc sume astronomice, adeseori în timpul unor vacanţe scurte, precum călătoriile în spaţiu în condiţii de imponderabilitate, a fost puţin afectat de actuala criză mondială, spre deosebire de segmentul voiajelor de lux destinate companiilor, care a suferit o scădere de până la 25%.

După ani de excese, clienţii cer pachete turistice care pun accent pe autenticitate, acesta fiind noul cuvânt-cheie din domeniul turismului de lux. ”Este sfârşitul anilor bling-bling (termen argotic popularizat de cultura hip-hop care se referă la bijuteriile şi accesoriile ostentative). Oamenii caută acum o experienţă de calitate, asociată cu ideea de spaţiu şi de confort”, a explicat Glenn Pushelberg, designer de hoteluri şi restaurante de lux. Ţinând cont de costurile imobiliare din principalele destinaţii de vacanţă din lume, spaţiul a devenit, în această perioadă, un veritabil lux. Clienţii trebuie însă să plătească un preţ ridicat pentru acest lux. Pentru a putea beneficia de serviciile oferite de Reserv, noua denumire a apartamentului prezidenţial al complexului hotelier Soneva Kiri, una dintre perlele grupului Les Six Sens din insula tropicală Kood din Thailanda, amatorii trebuie să plătească între 4.000 şi 5.428 de euro pe noapte. Dispun astfel de o cazare într-o vilă de lux cu o suprafaţă de 1.001 metri pătraţi, construită din lemn, având propria piscină de 209 metri pătraţi şi chiar o vilă secundară pentru copii.

Un număr tot mai mare de turişti bogaţi se află în căutarea unei experienţe care să le schimbe viaţa, afirmă specialiştii din domeniu. Hotelul de lux Ritz-Carlton din oraşul mexican Cancun oferă oaspeţilor ocazia de a efectua un călătorie caritabilă în satele sărace din regiune. Nici călătoriile în spaţiu nu duc lipsă de clienţi care sunt dispuşi să plătească sume astronomice pentru a zbura pe orbita terestră, în condiţii de imponderabilitate, la fel ca astronauţii profesionişti. Tom Shelley, directorul de marketing şi de vânzări al companiei Space Adventures, a mărturisit că anii 2008 şi 2009 au fost cei mai profitabili de la lansarea acestui tip de pachete turistice, în 1998.

Taguri articol


12