Binecunoscutul magiun de prune Topoloveni a primit din partea Comisiei Europene, în cursul lunii aprilie, certificarea de Indicaţie Geografică Protejată, fiind primul produs tradiţional din România care deţine această certificare, a anunţat, ieri, producătorul. „Demersurile pentru obţinerea protecţiei europene au început la sfârşitul anului 2008, când am înaintat documentaţia necesară către Ministerul Agriculturii”, a declarat Diana Stănciulov, producătorul magiunului de Topoloveni. Prima etapă a constat în obţinerea Denumirii Protejate Naţional. După această etapă, reprezentanţii Ministerului Agriculturii au transmis documentaţia către Comisia Europeană. „Pe 8 aprilie a apărut în Jurnalul European decizia prin care denumirea de „Magiun de Topoloveni” era înregistrată în Registrul denumirilor protejate şi al indicaţiilor geografice protejate, decizia urmând să intre în vigoare după 20 de zile”, a mai declarat Diana Stănciulov. Publicarea în Jurnalul oficial al Uniunii Europene ca marcă protejată reprezintă o recunoaştere a autenticităţii, tradiţiei, istoriei, ariei geografice şi a calităţilor produsului, plasându-l în gama premium pe piaţa alimentelor conservate. La nivelul României există peste 2.500 de produse tradiţionale atestate de Ministerul Agriculturii, însă niciunul dintre producătorii acestora nu au întreprins paşii necesari obţinerii protecţiei la nivel european. Specialitatea românească se adaugă unei liste de 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei europene privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a specialităţilor tradiţionale. Dornici de a-şi face publicitate pe spatele producătorului magiunului de Topoloveni, reprezentanţii Ministerului Turismului au semnat un protocol prin care brandul turistic al României, celebra frunză, va fi promovat pe eticheta borcanelor cu magiun. Protocolul se va derula pe o perioadă de un an, cu posibilitate de prelungire.