Turismul, promovat prin companii aeriene şi aeroporturi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Turismul, promovat prin companii aeriene şi aeroporturi

Justiție 28 Martie 2009 / 00:00 574 accesări

Turismul intern va fi promovat de Guvern prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri spre România şi în principalele aeroporturi din străinătate, prin clipuri publicitare, autorităţile urmînd să solicite şi actualizarea site-ului Comisiei Europene (CE) privind zonele turistice din ţară. Programul guvernamental de marketing în turism prevede acţiuni de promovare şi publicitate prin intermediul companiilor aeriene care operează zboruri către destinaţii din România şi în principalele aeroporturi din ţară şi din străinătate, constînd în inserţii publicitare în materialele de promovare ale companiilor aeriene şi ale aeroporturilor, precum şi difuzarea de clipuri TV promoţionale şi filme publicitare de turism în aeroporturi şi aeronave. Astfel de materiale publicitare vor fi incluse şi în cataloagele turistice realizate de touroperatori care lucrează în străinătate. Programul, aprobat recent de Guvern, prevede totodată actualizarea site-ului www.visiteurope.com, gestionat de CE pentru Turism, în ceea ce priveşte destinaţiile turistice din România şi exercitarea preşedinţiei în exerciţiu de către România, în domeniul turismului, în cadrul Iniţiativei Central-Europene (ICE). Depunerea candidaturii României în vederea organizării în 2010, la Bucureşti, a reuniunii Comisiei Regionale a Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru Europa, finalizarea strategiei de ecoturism în arii protejate, actualizarea sistemului de clasificare a structurilor de primire turistică din România, reducerea poluării din industria turistică şi preluarea conceptului de “eticheta ecologică” în sistemul hotelier din România sînt alte măsuri anunţate în document. La expoziţiile la care participă Ministerul Turismului, firmele de profil vor fi înscrise gratuit sau în urma achitării unei taxe a cărei valoare însumată, colectată de la toţi participanţii, nu va putea depăşi 10% din totalul devizului general al acţiunii. În document se mai arată că fondurile bugetare repartizate anual pentru acţiuni de promovare a turismului românesc pot fi utilizate pentru acoperirea costurilor de cazare, masă şi transport al participanţilor, închiriere de săli, onorariu pentru formaţii artistice, servicii de rent-a-car pentru participanţi, realizarea de diplome şi trofee, realizarea de CD/DVD cu participanţii acţiuni de protocol cu trataţii în limita echivalentului în lei al sumei de 1.500 euro pentru fiecare acţiune. Directorul general al direcţiei de promovare turistică din cadrul ministerului de resort, Carmen Moraru, a declarat că prima etapă a licitaţiei de achiziţie publică a serviciilor de realizare a Brandului de Turism al României va avea loc pe 15 aprilie. Ministerul Turismului a iniţiat procedura de achiziţie a proiectului Brandului de Turism în de 23 martie 2009. „De cînd a fost publicat anunţul, am primit zeci de solicitări pentru detalii referitoare la licitaţie. Sînt foarte multe firme interesate de acest proiect şi sîntem siguri că licitaţia va fi un succes”, a spus Carmen Moraru. Dezvoltarea unui Brand de Turism Naţional are drept scop diferenţierea şi evidenţierea turismului românesc între competitorii din zonă, în vederea creşterii atractivităţii ţării noastre ca destinaţie turistică în rîndul potenţialilor turişti străini.



12