Gândirea strategică a celor care conduc Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a mai născocit o idee “genială”, care va duce, foarte probabil, la “salvarea” turismului românesc. După lansarea Brandului turistic al ţării la Shanghai, cu tot cu frunză, Elenei Udrea i-a venit ideea de a promova turismul prin site-uri de socializare. Astfel, MDRT a anunţat, ieri, că turismul românesc ar putea fi promovat pe Facebook, în baza unui posibil parteneriat între platforma de socializare şi MDRT, discutat, ieri, de reprezentanţii MDRT şi cei ai Facebook. MDRT arată că scopul întâlnirii a fost discutarea modului în care platforma şi aplicaţiile Facebook „pot ajuta” turismul românesc. „Au fost analizate perspective de colaborare în cadrul unui parteneriat strategic în domeniul marketingului între MDRT şi Facebook. Reprezentantul Facebook a subliniat că un parteneriat cu o instituţie guvernamentală constituie o noutate şi pentru companie, sperând ca experienţa dobândită în campaniile comerciale derulate prin intermediul acestei platforme să poată fi folosită în campaniile viitoare de promovare a României ca destinaţie turistică”, se arată într-un comunicat al MDRT. Reprezentantul Facebook a subliniat că un parteneriat cu o instituţie guvernamentală constituie o noutate şi pentru companie, sperând ca experienţa dobândită în campaniile comerciale derulate prin intermediul acestei platforme să poată fi folosită în campaniile viitoare de promovare a României ca destinaţie turistică. Brandul turistic al ţării a fost lansat pe 29 iulie la Shanghai, în China, la Expo 2010. Chiar în ziua lansării, în mass - media a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României şi logo-ul unui proiect de transport internaţional. Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor şi că situaţia este legală.