Peste 50 dintre cei mai importanți bloggeri și influenceri de pe cinci continente au vizitat, între 2 și 5 noiembrie, capitala României, în cadrul proiectului independent #ExperienceBucharest. E un start bun, dar mai e mult de lucru. În 2018, când online-ul și social media sunt cele mai importante canale de promovare, România n-are nici măcar un site național oficial actualizat. De cont oficial de Instagram sau de canal de YouTube ce să mai vorbim. Site-ul Ministerului Turismului e doar în limba română iar reprezentanțele internaționale sunt închise.
România este departe de a utiliza adevăratul său potenţial în sectorul turistic şi îşi va distruge toate resursele dacă nu schimbă modul de a acţiona, a declarat, luni, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, în cadrul conferinţei organizate cu ocazia evenimentului #ExperienceBucharest. „Am făcut un test tastând pe Google Bucharest tourism. Aproape 11 milioane de rezultate şi 100.000 videoclipuri. Faţă de Budapesta, contentul este foarte mic. Este o mare ocazie pentru voi să lansaţi conţinut după această vizită în Bucureşti“, le-a spus Ile celor mai importanți 50 de bloggeri și influenceri de pe cinci continente, care au vizitat România între 2 și 5 noiembrie. Ile a precizată că țara noastră va prelua, de la 1 ianuarie, preşedinţia rotativă a Consiliului UE, ceea ce înseamnă oportunităţi în plus - „Vorbim de şase luni de evenimente politice şi economice în ţara noastră, iar în 2020 organizăm campionatul de fotbal şi putem profita de aceste evenimente pentru a spoi vizibilitatea ţării, pentru a avea beneficii în anii următori. Dinamica în turism este foarte mare, iar lucrurile se mişcă repede, aşa că trebuie să acţionăm acum“. Alături de #ExperienceRomania, #ExperienceBucharest este cel mai mare proiect de promovare independentă a României şi a adunat la start până în prezent peste 300 de invitaţi internaţionali, bloggeri, jurnalişti, vloggeri şi specialişti pe Twitter şi Instagram, care au creat conţinut de calitate, au promovat Bucureştiul şi diverse regiuni ale României şi au obţinut expunere în valoare de zeci de milioane de euro. „Online-ul şi social media au devenit canalele principale pentru a atrage turişti în cele mai de succes destinaţii din lumea întreagă. În 2018, deşi s-a înregistrat o creştere a numărului de turişti străini în termeni procentuali, promovarea României ca destinaţie turistică este una deficitară. Nu avem un site naţional oficial de promovare actualizat, ba chiar a şi dispărut de pe internet o vreme. Nu avem un cont oficial de Instagram sau de Youtube sau o aplicaţie funcţională de promovare. Am închis toate reprezentanţele internaţionale. Din 2012 nu există nici măcar un clip de promovare turistică, iar site-ul Ministerului Turismului este doar în limba română. Pe scurt, oficial nu existăm ca imagine internaţională, iar numărul turiştilor străini din România înregistrează printre cele mai mici valori din toată Europa“, spune liderul proiectului, Tudor Maxim.