Reprezentanţii Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică (FAPT) din România sunt de părere că pentru promovarea cu succes a unei zone turistice este nevoie ca toate asociaţiile de profil să se unească. „Considerăm esenţială promovarea unitară şi coerentă a destinaţiilor româneşti, după modelele europene de succes, care au determinat unirea tuturor promotorilor unei destinaţii într-o singură voce, la nivel regional”, a declarat preşedintele FAPT, Corina Martin. Un prim pas în această direcţie a fost realizat în cadrul Adunării Generale a Federaţiei, unde asociaţiile membre FAPT au stabilit criterii comune pentru participarea la târgurile de profil interne şi internaţionale, astfel încât, la standurile de prezentare să se regăsească materiale de promovare care să conţină un set standard de informaţii utile turiştilor şi touroperatorilor români şi nu numai. Cu acelaşi prilej, membrii FAPT au decis editarea broşurii „Romanian destinations”, care să se adreseze atât turiştilor cât şi tour-operatorilor. De asemenea, va fi realizat un circuit turistic pilot care să pună în valoare legendele şi poveştile inspirate de istoria românilor (de exemplu, „Drumul Dacilor”).