Turist dat afară de proprietarul vilei în care s-a cazat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Turist dat afară de proprietarul vilei în care s-a cazat

275 de reclamaţii au fost depuse la Comandamentul Litoral într-o lună!
Social 02 August 2008 / 00:00 2111 accesări

La începutul fiecărui sezon estival, în judeţul Constanţa se înfiinţează Comandamentul Litoral, organism al cărui rol este de a se asigura că agenţii economici îşi desfăşoară activitatea respectînd legislaţia în vigoare. Acesta este format din reprezentanţii mai multor instituţii, cum ar fi Garda Financiară Constanţa, Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Constanţa şi Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa. Numai în cursul lunii iulie, la cele trei centre ale Comandamentului Litoral - Mamaia, Neptun şi Costineşti - au sosit 275 de reclamaţii din partea turiştilor, 90 dintre acestea fiind întemeiate. „Printre plîngerile primite s-a numărat şi cea a unui turist care se cazase la o vilă din Costineşti. El a reclamat faptul că a fost dat afară din cameră fără nici o explicaţie şi nu i s-a eliberat nici chitanţă pentru suma plătită. În urma controlului, inspectorii OJPC au constatat că prestarea serviciului de cazare de către unitatea respectivă se realiza fără autorizaţie de funcţionare. S-a dispus restituirea sumei plătită de petent pentru cazare (200 de lei) şi s-a acordat un termen pentru intrarea în legalitate a unităţii, administratorul acesteia fiind amendat cu suma de 3.000 de lei”, a declarat purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (IRPC) - în subordinea căruia se află OJPC - ing. Rodica Mocanu. Turiştii veniţi să-şi petreacă vacanţa la malul mării au constatat că, în goana lor după cîştiguri cît mai mari, hotelierii nu ţin cont nici de rezervări. Un alt consumator a reclamat conducerea unei unităţi hoteliere din Mamaia. Înainte de a veni în concediu, el a sunat la hotel şi şi-a rezervat o cameră. Nu mică i-a fost surpriza cînd, odată ajuns în Mamaia, a constatat că rezervarea nu a fost respectată, iar el a rămas fără cameră. Ca urmare a verificărilor efectuate, inspectorii OJPC au ajuns la concluzia că plîngerea este întemeiată şi au amendat conducerea hotelului cu suma de 8.000 de lei. Nici agenţii economici din domeniul alimentaţiei publice nu s-au lăsat mai prejos la capitolul reclamaţii primite. Conducerea unei societăţi bucureştene s-a gîndit că turiştii veniţi în Mamaia nu ţin la sănătatea lor. Din acest motiv, în magazinul pe care îl administrează în staţiunea constănţeană comercializau alimente expirate. Amenda de 7.000 de lei primită de la inspectorii OJPC i-a demonstrat însă agentului economic că nu are dreptul să se joace cu sănătatea oamenilor. În plus, au fost scoase de la comercializare cinci kilograme de pui în valoare de 205 lei. Toţi cei 90 de agenţi economici găsiţi cu nereguli în urma reclamaţiilor făcute de turişti au fost amendaţi cu sume cuprinse între 1.000 şi 8.000 de lei.



12