Nu de puţine ori, singurul criteriu după care românii se ghidează atunci când îşi cumpără pachetul de vacanţă îl reprezintă preţul: cu cât mai mic, cu atât mai bine. Din păcate, în majoritatea cazurilor, cei care au mers pe această variantă au avut parte de o vacanţă de coşmar, fiind lăsaţi şi fără banii plătiţi, şi fără serviciile promise. Pentru a veni în sprijinul turiştilor, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România continuă campania „Alege-ţi agentul tău de turism!”, ca parte integrantă a misiunii de educare şi protejare a turiştilor români. Printre recomandările făcute consumatorilor de vacanţe se numără şi încheierea contractului de prestări servicii cu agenţia de turism, obligatoriu potrivit legislaţiei în vigoare, contract care trebuie citit cu atenţie. De asemenea, pentru a fi siguri că nu vor avea surprize neplăcute, turiştii trebuie să-l întrebe pe agentul de turism despre existenţa poliţei de asigurare a agenţiei, care trebuie afişată la loc vizibil. Cine doreşte să aleagă o agenţie de turism membră ANAT, este indicat să verifice, pe site-ul www.anat.ro, dacă respectivul agent economic este, în continuare, pe listele Asociaţiei. (A.J.)