Ca destinaţie turistică, România a reuşit să-i uimească pe toţi străinii care au vizitat-o: peisaje de o frumuseţe deosebită, oameni primitori, produse gastronomice tradiţionale delicioase etc. Este adevărat că, la fel ca în orice altă ţară, şi la noi există categorii de oameni care fac orice pentru a obţine profit, chiar dacă asta înseamnă să-şi înşele clienţii, însă dacă pachetul de vacanţă este achiziţionat printr-o agenţie serioasă, contactul cu astfel de indivizi este minim, dacă nu chiar inexistent. Din păcate, lipsa de profesionalism a foştilor ministri ai Turismului, care nu au putut gândi o campanie de promovare, a făcut ca, în ultimii ani, singurele veşti despre ţara noastră care au ajuns la turiştii străini să fie cele negative. Acest lucru a dus, după cum era şi firesc, la scăderea numărului de vizitatori din state civilizate. În prezent, din cauza imaginii negative, singura şansă a României să atragă turişti străini este să se poziţioneze pe piaţă ca o destinaţie ieftină, pentru cei cu venituri mici şi medii, potrivit reprezentantului Thomas Cook în România, Gheorghe Mărginean. Anul trecut, prin Thomas Cook, pe litoralul românesc au ajuns peste 5.600 de turişti străini, dintre care 60% au fost germani, iar restul polonezi. Pentru anul viitor, reprezentantul Thomas Cook în România estimează că va aduce pe litoral peste 7.000 de turişti străini, dintre care mai mult de 5.700 de germani şi 1.300 de polonezi. De asemenea, peste 100 de turişti germani şi polonezi veniţi prin Thomas Cook vor face revelionul în Sinaia şi Poiana Braşov, la hoteluri de trei şi patru stele.