Turiştii - aşteptaţi la distracţie, dar şi la tratament

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Litoral pregătit pentru 1 Mai

Turiştii - aşteptaţi la distracţie, dar şi la tratament

Eveniment 13 Aprilie 2013 / 00:00 1927 accesări

EXCLUDERE Planul de Marketing Strategic şi Operaţional al Turismului în România 2011-2015 ar fi trebuit să fie punctul de plecare în ceea ce priveşte promovarea României din punct de vedere turistic la nivel internaţional. O idee extraordinară s-ar putea spune, mai ales pentru că România avea nevoie de popularizare în ţările UE şi nu numai. Dar, cum românii sunt specialişti în a-şi da singuri peste mâini, în brandul turistic naţional nu se regăseşte litoralul românesc. Cele şase produse turistice cheie stabilite au fost: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, turismul de tip city break, turismul activ şi de aventură şi turismul balnear şi wellness. În judeţul Constanţa, în care componenta de litoral este în top în ceea ce priveşte turismul, regăsim toate cele şase produse turistice stabilite de minister. Numai că în clipurile de promovare nu s-a făcut niciun fel de referire la ce ar putea să descopere la Constanţa potenţialii turişti. Mai mult decât atât, judeţul nostru este poate singurul din ţară în care găsim la un loc toate cele şase componente cheie ale brandului de ţară, dar îl găsim şi pe al şaptelea, litoralul, total neimportant pentru fosta conducere a ministerului.

SCHIMBARE DE MENTALITATE Deranjaţi probabil de succesul staţiunii Mamaia la nivel naţional şi internaţional, reprezentanţii Ministerului Turismului au considerat că litoralul românesc nu mai are nevoie de promovare. Dincolo de staţiunea Mamaia, pe litoralul românesc există alte 10 staţiuni pentru care promovarea ar fi însemnat foarte mult. Dar cum ar fi putut să se gândească Ministerul Turismului la cei care investesc milioane de euro în hoteluri sau restaurante? Pentru Udrea a fost mult mai simplu să se apuce să dărâme anumite construcţii, care, chipurile, se aflau pe plajă. Schimbarea guvernului în 2012 a însemnat şi o schimbare de mentalitate faţă de cei care investesc în perioadă de criză. Schimbarea de atitudine a venit în urma presiunilor făcute de administraţia locală constănţeană, care a solicitat guvernului să se aplece mai atent asupra turismului litoral, o variantă reală ce poate contribui la creşterea economică.

PREGĂTIRI În vederea pregătirii sezonului estival 2013, vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Mirela Matichescu, a efectuat vineri o vizită de lucru în staţiunile din sudul litoralului, pentru a vedea stadiul pregătirilor pentru mini-vacanţa de 1 Mai şi Paşte. În urma vizitei, subsecretarul de stat a ajuns la concluzia că nu numai staţiunea Mamaia poate oferi de 1 Mai facilităţi pentru petrecerea unei mini-vacanţe. „Sunt convinsă că litoralul va fi plin de turişti. Condiţiile sunt mai mult decât primitoare, s-au făcut investiţii, modernizări, sunt multe structuri noi care apar şi toate astea nu pot decât să mă bucure”, a declarat Mirela Matichescu. Pe lângă distracţia pe care o vor găsi din plin în staţiunea Mamaia, turiştii au oportunitatea să aleagă şi varianta unui sejur de relaxare. Vorbim aici despre turismul balnear şi wellness-spa, care este la modă în staţiunile din sudul litoralului. Dacă, până acum, toată lumea care dorea relaxare se gândea numai la Techirghiol, acum au posibilitatea să meargă şi la Eforie sau la Neptun, acolo unde numeroase hoteluri au baze de tratament. La Eforie, de exemplu, există o bază de tratament la standarde europene, construită cu bani europeni. Investitorul spune că din cele 5 milioane de euro investite, 70% sunt bani europeni nerambursabili şi 30% cofinanţarea proprie. La Neptun avem alte exemple de investiţii atât în componenta hotelieră, cât şi în componenta de tratament.

Dar să vorbim câte ceva şi despre preţurile ce vor fi practicate în sudul litoralului pentru mini-vacanţa de 1 Mai. Acestea pornesc de la 7 euro pe noapte la un hotel de două stele şi ajung la 15-20 euro pe noapte pentru hotelurile de trei sau patru stele, preţuri similare cu cele de anul trecut. Şi, dacă ne gândim şi la rezervări timpurii, care s-au vândut ca pâinea caldă, sau la programe de genul „O săptămână la mare”, realizăm că putem avea un sezon 2013 care să dea încredere celor care au investit în turism şi să ofere motive şi altor investitori să vină pe litoralul românesc, că, slavă Domnului, hoteluri ruinate încă se găsesc...



12