Turiştii consumă în Mamaia două treimi din băuturile fine

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pe toată perioada verii. În doar cinci-şase cluburi

Turiştii consumă în Mamaia două treimi din băuturile fine

Monden 04 Iulie 2014 / 00:00 340 accesări

Viaţa de noapte din Mamaia a început „să vorbească” răspicat şi prin cifre în materie de business estival. Ceea ce se întâmplă în cluburile din staţiune în nopţile de vară nu le rămâne indiferent turiştilor, care umplu cluburile şi consumă două treimi din băuturile fine consumate în România pe toată perioada sezonului. Peste 60% din băuturile fine consumate vara în România (votcă, şampanie şi whisky) se beau în cinci-şase cluburi din nordul staţiunii Mamaia, în maximum zece weekend-uri, după cum a declarat directorul general al celui mai mare importator de băuturi alcoolice din ţară - BDG, Petru Berciu.

„Aceste băuturi se consumă la mare în zilele de vineri şi sâmbătă, timp de maximum zece weekend-uri. Marea majoritate a consumatorilor acestor băuturi sunt bucureşteni”, a spus Berciu. Acesta a confirmat că, în industria băuturilor alcoolice din import, peste 70% din investiţiile firmelor în promovarea produselor sunt concentrate, în perioada verii, în zona de nord a litoralului, cu precădere în cluburile din nordul staţiunii Mamaia.

CĂLDURĂ MARE ŞI BANI ÎN BUZUNARE Atmosfera incendiară din cluburi se pare că îi arde pe petrecăreţi şi la buzunare, aceştia fiind deschişi unor cheltuieli substanţiale, iar în conceptul de business, acest lucru înseamnă că o altă categorie câştigă substanţial. O sticlă de 0,7 litri de votcă sau whisky superpremium costă într-un club între 400 şi 600 de lei, iar preţul unei sticle de şampanie din această categorie depăşeşte 400 de lei. Aceste cifre denotă şi caracterul exclusivist al cluburilor din staţiunea Mamaia.

Petru Berciu a mai spus că vremea ploioasă din luna iunie a redus vânzările de băuturi alcoolice din import pe litoral cu 50% faţă de iunie 2013. Acest lucru, afirmă el, va duce la un recul faţă de anul trecut, ţinând cont de faptul că, în general, business-ul cu băuturi alcoolice din import în perioada verii pe litoral se bazează pe turismul de weekend, adică pe consumatorii care vin pe litoral doar pentru a petrece două nopţi în cluburi. „Celelalte 40 de procente din piaţa de băuturi superpremium pentru perioada verii le revin, în mare parte, tot bucureştenilor, consumându-se în cluburile din Capitală. Sub 10% din totalul pieţei îl reprezintă consumul din provincie, din cluburile din opt oraşe mari”, a adăugat şeful BDG.



12