Turiştii, înşelaţi fără milă de agenţii economici

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Turiştii, înşelaţi fără milă de agenţii economici

• Preşedintele ANPC atrage atenţia că litoralul românesc riscă să-şi piardă clienţii dacă operatorii din turism nu înţeleg să respecte dreptul acestora la servicii de calitate • Din peste o tonă de produse alimentare controlate, jumătate oprite de la comercializare
Social 05 Iulie 2008 / 00:00 1644 accesări

Turiştii de pe litoral s-au plîns specialiştilor din cadrul Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consuamatorilor (IRPC) Constanţa că agenţii economici îi înşală fără nici o reţinere. Luna trecută, pe adresa IRPC au sosit 25 de reclamaţii atît din sfera bunurilor alimentare, nealimentare, cît şi din sfera serviciilor. Oamenii s-au arătat nemulţumiţi de calitatea apei plate consumate, s-au plîns că au intrat în posesia unor alimente cu termenul de valabilitate depăşit, dar şi că au achiziţionat unele produse fără ca acestea să fie cîntărite. În ceea ce priveşte bunurile nealimentare, au existat reclamaţii cu privire la un cărucior defect cumpărat din bazarul Neptun, dar şi la condiţiile necorespunzătoare existente la tîrgul de haine din Mamaia şi calitatea necorespunzătoare la încălţăminte, respectiv adidaşi. Turiştii s-au mai plîns de serviciile oferite pe plajă, pe motiv că nu au fost informaţi că trebuie să plătească accesul pe plajă. Au mai fost reclamate serviciile de cazare, în sensul că preţurile de cazare afişate pe unele site-uri erau mai mici comparativ cu cele reale. A fost reclamat, de asemenea, şi modul de facturare a cazării care s-a făcut necorespunzător. Mai exact, unui turist nu i s-au eliberat documentele după ce a achitat contravaloarea cazării, iar un altul a reclamat că este cazat în hotel, dar i se percepe taxă să meargă la piscina unităţii de cazare. Au mai existat şi reclamaţii potrivit cărora unii turişti au fost daţi afară de pe terase deoarece consumau gogoşi cumpărate de la un alt operator economic, servirea unor preparate culinare de calitate necorespunzătoare şi refuzul unei unităţi de alimentaţie publică de a deschide grupul sanitar. În urma neregulilor constate, specialiştii IRPC au aplicat, în luna iunie, 58 de amenzi contravenţionale în valoare de 101.300 de lei, după un control efectuat la 79 de operatori economici cu activitate în turism. Precizăm că au fost controlate peste 1.200 de kilograme produse alimentare, 502 kilograme fiind oprite temporar de la comercializare, pentru abateri de la prevederile legale, iar pentru 78 de kilograme de produse a fost interzisă vînzarea. Referitor la deficienţele despistate, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consuamtorului, Dan Vlaicu, a declarat că „litoralul românesc riscă să-şi piardă clienţii dacă operatorii din turism nu înţeleg să respecte dreptul acestora la servicii de calitate şi la un comportament adecvat al personalului. Pentru a nu ajunge în această situaţie, am dispus controale la hotelieri, terase, baruri şi locuri de joacă de pe litoral, încă de la începutul sezonului”, a mai declarat preşedintele ANPC.

Taguri articol


12