Organizaţia ecologistă „Mare Nostrum”, împreună cu Vodafone România - Sponsor Principal, Petrom - Sponsor şi Direcţia Apelor „Dobrogea Litoral” - Partener, premiază turiştii în cadrul Campaniei „Litoral Curat 2009”. Premiile sînt împărţite de voluntarii Mare Nostrum, aflaţi în fiecare sfîrşit de săptămînă pe plajele de pe litoralul românesc. Orice turist care răspunde corect la întrebările voluntarilor poate intra în posesia unui premiu din partea Mare Nostrum. Vincent are doar 12 ani. A venit cu părinţii la mare, în România, părăsind reşedinţa din Franţa pentru cîteva săptămîni. Pe plajă, Vincent a fost observat de voluntarii Mare Nostrum că “Dă la coş!” dozele de aluminiu pe care le golise cu puţin timp în urmă. Drept răsplată pentru gestul său ecologist, Vincent a primit din partea voluntarilor un mic premiu: “Dintre toate lucrurile pe care le-am primit, cel mai mult îmi place Frisbee-ul. O să mă joc cu el. Sper să nu îi supăr prea mult pe părinţii mei cu asta”, i-a spus Vincent Cristinei, voluntar MN. Părinţii lui Vincent sînt români, stabiliţi în Franţa. Pentru ei, gesturile de tipul “Dă la coş!” au devenit o obişnuinţă: “În Franţa, lucrurile stau altfel. Toată lumea ştie că trebuie să îşi adune gunoiul şi să îl depoziteze în locuri special amenajate. Ceea ce faceţi voi aici este de lăudat. Nu pot decît să vă urez succes”, a declarat Marcel V. voluntarilor Mare Nostum. Campania ”Litoral Curat” continuă: „Sîntem în a şaptea săptămînă de campanie, iar turiştii încep să devină din ce în ce mai receptivi. Chiar mai mult decît atît, ne bucură faptul că au auzit de campaniile noastre din presă. Pe anumite porţiuni de plajă, schimbările în bine se pot observa cu ochiul liber”, a declarat Andreea Ionaşcu, coordonator proiect „Litoral Curat”. Pînă acum, Mare Nostrum are la activ peste 5.000 de turişti informaţi despre modul în care pot colecta selectiv şi pot recicla deşeurile de pe plajă.