Turiştii străini, alungaţi de „realizările” Ministerului de resort

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Timpul liber, petrecut în hotel?

Turiştii străini, alungaţi de „realizările” Ministerului de resort

Justiție 09 Martie 2012 / 00:00 374 accesări

În ultimii ani, zeci de hotelieri din staţiunile de pe litoral au declarat, de nenumărate ori, că, pentru a atrage turişti, atât din România cât şi din alte state, doar îmbunătăţirea serviciilor de cazare nu este suficientă. Proprietarii unităţilor de cazare şi reprezentanţii asociaţiilor de promovare au atras atenţia Ministerului Turismului că, atunci când îşi aleg destinaţia pentru vacanţă, turiştii iau în considerare, în primul rând, opţiunile de petrecere a timpului liber pe care le oferă o anumită zonă. Dacă ne raportăm strict la litoralul românesc, acest lucru este demonstrat, în fiecare an, de numărul mare de turişti care vin în Mamaia, în timp ce staţiunile din sudul litoralului, deşi au hoteluri care pot oferi condiţii bune de cazare, sunt aproape pustii. Cu toate astea, reprezentanţii Ministerului Turismului continuă să ignore acest aspect, preferând să cheltuiască sute de mii de euro pe campanii de promovare ineficiente. Străinii care aleg, totuşi, să vină în România, pleacă dezamăgiţi. Este şi cazul turiştilor germani, care se întorc acasă cu banii de buzunar neatinşi din cauza lipsei infrastructurii de agrement. „Un turist german vine cu cel puţin 500 de euro la el, bani de buzunar, dar suma medie de bani disponibilă pentru a fi cheltuită în vacanţă este de 2-3.000 de euro”, a declarat proprietarul unei agenţii de turism germane, Toni Messerschmidt. Chiar dacă hotelierii ar dezvolta programe care să-i atragă pe turişti, este greu de imaginat că aceştia ar fi de acord să-şi petreacă întreaga vacanţă închişi în restaurantele şi barurile unităţilor de cazare. Pentru a spăla onoarea turismului românesc, asociaţiile de promovare a turismului, din care fac parte hotelieri, autorităţi centrale şi agenţii de turism, fac tot posibilul pentru a organiza circuite turistice interesante pentru străinii care vin să ne viziteze meleagurile. Chiar şi în lipsa unei finanţări adecvate (toate campaniile sunt organizate şi finanţate cu fonduri proprii), eforturile asociaţiilor de promovare au rezultate mai bune decât cele ale Ministerului de resort.



12