Twitter dă în judecată Guvernul american

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Twitter dă în judecată Guvernul american

Monden 09 Octombrie 2014 / 00:00 409 accesări

Avocații companiei Twitter a depus o plângere împotriva Guvernului american, acuzat că încalcă libertatea de exprimare, refuzând ca reţeaua socială să publice cifrele exacte cu privire la solicitările de informaţii din partea FBI sau a Departamentului Justiţiei. ”În conformitate cu primul amendament din Constituţie, cu privire la libertatea de exprimare, suntem nevoiţi să răspundem preocupărilor utilizatorilor noştri şi declaraţiilor din partea reprezentanţilor Guvernului, oferind informaţii referitoare la amploarea supravegherii decise de autorități”, a explicat vicepreşedintele Twitter, Benjamin Lee. ”Ar trebui să avem libertatea de a furniza aceste informaţii într-un mod semnificativ, nu într-o manieră inexactă şi în sens general”, a adăugat acesta.

Acţiunea intervine după ce Departamentul american al Justiţiei şi Biroul Federal de Investigaţii (FBI) au refuzat ca Twitter să publice în raportul de transparenţă cifre exacte cu privire la solicitarea informaţiilor de către autorităţile americane. În urma unui acord cu autorităţile americane, cinci mari companii din domeniu sunt autorizate să prezinte doar la modul general cifrele cu privire la solicitarea de informaţii din partea unor agenţii guvernamentale. ”Am încercat să atingem nivelul de transparenţă pe care îl merită utilizatorii noştri, fără să ne adresăm tribunalelor, dar fără succes. În aprilie, am transmis un raport suplimentar la Departamentul Justiţiei şi la FBI, care ar fi adus mai multă transparenţă. Dar, după mai multe luni de discuţii, nu am reuşit să-i convingem să ne permită publicarea acestei versiuni, chiar şi într-o formă cenzurată, a raportului”, a explicat reprezentantul Twitter. Compania mai acuză Departamentul Justiţiei şi FBI că vor să împiedice includerea în acest raport a cifrelor exacte privind solicitările Biroului Federal de Investigaţii, care, invocând securitatea naţională, a cerut informaţii referitoare la utilizatorii reţelei sau privind deciziile tribunalului secret FISC. În acest caz, Twitter consideră că aceste clauze de confidenţialitate sunt neconstituţionale, întrucât încalcă dreptul Twitter de a vorbi despre subiecte de interes general.

Disputa intervine după ce fostul consultant al Agenţiei americane de Informaţii (NSA) Edward Snowden a dezvăluit, în iunie 2013, amploarea programelor de supraveghere a internetului desfăşurate de Statele Unite în întreaga lume. Mai multe companii de internet, printre care Facebook, Google, Microsoft, Apple, AOL, Skype sau Yahoo!, au transmis astfel informaţii cu privire la utilizatori Guvernului american, în cadrul programului Prism, dezvoltat de NSA în vederea interceptării comunicaţiilor.

Companiile IT nu au doar probleme legate de confidențialitatea datelor, ci și referitoare la profitabilitate. Yahoo a concediat săptămâna aceasta 400 de angajaţi de la subsidiara din Bangalore, India, reprezentând o treime din personalul firmei indiene şi aproape 3% din numărul total de angajaţi ai grupului la nivel mondial, potrivit unor surse familiare cu situaţia, citate de MarketWatch. Reprezentanţii Yahoo au confirmat că grupul îşi consolidează operaţiunile din Bangalore, dar au refuzat să dea detalii. Acesta ar putea fi cel mai mare val de concedieri derulat de Yahoo de la venirea la conducerea grupului a Marissei Mayer, în 2012. Planul de reorganizare anunţat de Mayer după preluarea conducerii prevedea tăieri de costuri şi concentrarea pe domenii profitabile. Starboard Value, unul dintre acţionarii grupului american, a insistat recent ca Marissa Mayer să accelereze măsurile de reducere a costurilor şi să analizeze o posibilă alianţă cu furnizorul global de servicii de internet AOL.

În ultima perioadă, Facebook a încercat să se impună pe piaţa publicităţii online, al cărei lider este Google. De exemplu, în septembrie, compania a lansat o nouă platformă de publicitate, Atlas, menită să îi ajute pe oamenii din domeniul publicităţii să identifice mai uşor comportamentul consumatorilor la interacţiunea cu reclamele din mediul online. Google a raportat un venit de 14,36 de miliarde de dolari din publicitate în al doilea trimestru din acest an, în comparaţie cu Facebook, care a obţinut 2,68 de miliarde de dolari în aceeaşi perioadă.

Facebook ar putea lansa în săptămânile următoare și o nouă aplicaţie de chat care va permite utilizatorilor să comunice fără să îşi dezvăluie identitatea, similar aplicaţiilor de telefonie mobilă Secret şi Whisper. Potrivit unor surse familiare cu proiectul, noua aplicaţie va putea fi folosită de cei care doresc să îşi păstreze anonimatul în discuţiile purtate pe internet, o opţiune care în prezent nu este disponibilă pentru utilizatorii serviciilor Facebook. Încă nu este clar cum va funcţiona noua aplicaţie, dacă va presupune trimiterea de mesaje sau dacă se va intersecta cu platforma principală a Facebook. Compania americană s-a confruntat recent cu o serie de probleme privind obligativitatea ca utilizatorii să îşi declare numele real, iar săptămâna trecută a cerut scuze comunităţii gay, promiţând că membrii acesteia vor putea să îşi creeze profiluri pe Facebook folosind pseudonime sau nume de scenă.



12