Udrea, „mână largă” cu fondurile europene

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
UE avea dreptate?

Udrea, „mână largă” cu fondurile europene

Eveniment 27 Aprilie 2011 / 00:00 937 accesări

Numirea Elenei Udrea în funcţia de ministru al Turismului a stârnit, la acea dată, îngrijorarea reprezentanţilor UE, care aveau temeri privind modul în care vor fi cheltuite fondurile europene alocate instituţiei. Ultimele acţiuni ale reprezentanţilor Ministerului Turismului par să confirme grijile oficialilor europeni. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a anunţat, oficial, atribuirea unui contract de publicitate radio-TV pentru promovarea programului „Exploraţi Grădina Carpaţilor”, în valoare de 8.526.990,2 lei. Licitaţia a fost câştigată de SC Media Investment Communication SRL, la un preţ cu aproape 400.000 de euro mai mare decât estimarea iniţială a valorii contractului. Potrivit autorităţii contractante, programul publicitar are în vedere determinarea românilor de a-şi petrece vacanţele şi sărbătorile religioase în ţară şi vizează spoturi publicitare difuzate la Pro TV, Radio România Actualităţi şi Pro FM. Cu toate că la licitaţie s-au înscris şase ofertante, iar criteriul de atribuire a fost cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic, potul s-a majorat din decembrie până în martie cu peste 1,5 milioane de lei, fără ca oficialii români să ofere nicio explicaţie. Proiectul se înscrie în cadrul celor finanţate din fonduri externe nerambursabile FEN (Fondul European de Dezvoltare). Cu alte cuvinte, dacă pentru contracte unde creşterea valorii estimate este argumentată şi îndreptăţită nu se găsesc bani iar investitorii străini sunt, pur şi simplu, daţi afară de pe şantier, pentru anumite contracte, creşterea este efectuată, automat, de guvernanţi, fără nicio împotrivire.

FONDURI EUROPENE PENTRU PROMOVARE. Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat că România a înregistrat o creştere a numărului de turişti străini în primul trimestru al anului în curs, dar şi la sfârşitul ultimului trimestru al anului 2010. În acest context, ministrul a subliniat că este nevoie ca România să investească în promovarea turistică, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă. Rămâne de văzut la cât va ajunge oferta pentru promovarea pe piaţa internaţională a României. „Cred că este un noroc pentru România că poate să folosească bani europeni pentru a se promova atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. România este o piaţă de 20 de milioane de turişti care ar trebui reînvăţaţi să îşi viziteze ţara, de aceea cred că şi campania internă este importantă, dar ţinta noastră principală este aducerea turiştilor străini în România”, a declarat Udrea. Ea a precizat că România beneficiază de 75 de milioane de euro din fonduri europene pentru promovare, bani care trebuie cheltuiţi până în 2013. Demnitarul nu a specificat şi cum anume trebuie cheltuiţi aceşti bani. Din păcate, cea mai mare problemă a turismului românesc nu o reprezintă promovarea, ci lipsa infrastructurii. Indiferent cât de mirific ar fi peisajul, sau cât de bune serviciile oferite de unităţile hoteliere, niciun turist, român sau străin, nu va alege o destinaţie la care nu poate ajunge decât, în cel mai bun caz, cu ajutorul unei căruţe.



12