Udrea nu dă doi bani pe litoral

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Viziunea” ministrului Turismului

Udrea nu dă doi bani pe litoral

Eveniment 22 Mai 2010 / 00:00 2240 accesări

Litoralul pare să fie oaia neagră a turismului pentru Guvern, de vreme ce, în ultimii ani, cei ce conduc destinele acestui sector economic au luat tot felul de măsuri ciudate, care au bulversat activitatea turistică. De la haosul creat în administrarea plajelor şi până la neacordarea avizului pentru Planul Urbanistic Zonal al staţiunii Mamaia, mai marii de la Bucureşti au considerat că litoralul este neînsemnat în dezvoltarea economică a ţării. Beţe în roatele litoralului pune inclusiv ministrul Turismului, Elena Udrea, care a declarat, vineri, că România nu se va baza pe litoral pentru piaţa externă, ci pe turism cultural, balnear, circuite şi Delta Dunării. „Nu ne bazăm pe litoral în acest moment. Dar aşa cum este trendul pe piaţa internaţională, România poate fi competitivă cu o altă formă de turism, precum Delta Dunării, turismul cultural, turismul balnear şi circuite de turism combinate”, a spus Udrea, într-un seminar pe tema brandului turistic al României. Ea a adăugat că brandul turistic al României va fi înaintat săptămâna viitoare de către consorţiul pe care îl realizează Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Mai mult, Elena Udrea a afirmat că, deşi este criză, va aloca sume uriaşe pentru promovarea brandului. „De 75 de milioane de euro vom achiziţiona strategia de promovare a brandului şi apoi pachetele media”, a mai spus Udrea. Afirmaţiile ministrului privind minimalizarea importanţei turismului de litoral au încins spiritele printre operatorii de turism de pe litoral. Printre cei care dezavuează afirmaţiile Elenei Udrea se numără preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării şi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Corina Martin, care a declarat că ministrul s-a hazardat când a făcut aceste declaraţii. „Este adevărat că litoralul nostru nu este specific României, dar nu poţi să ignori o zonă care deţine 40% din capacitatea de cazare turistică a ţării”, a spus Corina Martin. La rândul său, preşedintele Regiunii Sud - Est a ANAT, Cristian Bărhălescu, a spus că promovarea pe piaţa externă ar însemna venituri mai mari la bugetul de stat, în condiţiile în care turismul litoral este bine fiscalizat faţă de alte sectoare ale turismului. „Se vor promova în exterior zone unde există doar câteva sute de locuri de cazare, în detrimentul unei zone care deţine 40% din capacitatea de cazare a turismului românesc... Cred că sfătuitorii doamnei ministru au greşit puţin”, a spus Bărhălescu. La rândul său, omul de afaceri George Guci, care deţine unităţi hoteliere pe litoral, a spus că măsura de a nu acorda importanţa cuvenită litoralului este cel puţin ciudată. Guci a mai adăugat că nu poţi să ignori şi faptul că pe litoral muncesc mii de persoane. În fine preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, a spus că decizia ministerului este absurdă în condiţiile în care turiştii străini înseamnă, pentru litoral, şi venituri la bugetul de stat, adică valută adusă în România.



12