Udrea şi Grapini, campioane la dat din gură

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
"Super-prioritatea" turismului și dezastrul balnear

Udrea şi Grapini, campioane la dat din gură

Eveniment 21 Iulie 2014 / 00:00 487 accesări

PRIORITATEA… PRIORITARĂ Pe la Ministerul Turismului au trecut, de-a lungul anilor, mai mulți miniștri. Unii au făcut lucrurile să se miște, alții doar s-au prefăcut că iau lucrurile în serios, alții au dat milioane bune pe o frunză banală pentru a brăndui România şi ne-au construit patinoare şi săli de sport în sate uitate de timp. Ideea este că, la acest minister, în ultimii ani s-au făcut mai degrabă… declarații decât chestii legate de turism. Statisticile pe care le publică regulat Institutul Național de Statistică (INS) ne arată că numărul turiştilor străini care vin în România creşte de la lună la lună. Nu cu mult, dar creşte. Numai că statisticile INS nu sunt decât cifre seci privind sosirile în unităţile de cazare. Statisticile nu fac disticţie între, să zicem, o familie din Olanda venită să viziteze obiective turistice şi un agent comercial venit să încheie un contract sau un şofer de tir care se cazează într-un motel de lângă Sibiu. Toţi intră la categoria „turişti” pentru că au înnoptat într-un hotel, motel, pensiune etc. Liderii patronatelor din turism spun că mai mult de jumătate dintre străinii veniţi în România nu sunt turişti propriu-zişi, iar turismul balnear din România atrage cei mai puţini turişti străini. Care o fi fost prioritatea ministreselor Elena Udrea şi Maria Grapini? De ce este așa dezastruoasă situația turismului balnear?

"LAUDĂ-MĂ, GURĂ, CĂ DISEARĂ…" La nivel declarativ, Elena Udrea se lăuda că "prioritatea naţională din domeniu o reprezintă turismul balnear, pentru că România are o treime din izvoarele termale din Europa", că ar dori "ca ministerul să se implice în exploatarea izvoarelor termale din nordului Bucureştiului". Așa, și? Nu a mișcat un deget pentru a schimba ceva. Dar nici Grapini nu s-a lăsat mai prejos: „Priorităţile în domeniul turismului vizează un parteneriat pe turismul balnear, vrem să scoatem în faţă bogăţia pe care o avem în resurse minerale, precum şi turismul cultural”, „În Coreea vom promova două produse turistice: turismul de sănătate şi balnear şi turismul cultural”, "Există un potenţial balnear al Bucureştiului". De aceea, turismul balnear a devenit, în mandatele lor, copilul abandonat. Concluziile le trageţi dumneavoastră.



12