UE finanţează programele de promovare a produselor alimentare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

UE finanţează programele de promovare a produselor alimentare

Social 04 August 2008 / 00:00 549 accesări

În pofida faptului că majoritatea firmelor româneşti din sectorul agroalimentar fac cu greu faţă concurenţei de pe piaţa comunitară, UE investeşte în promovarea calităţii. Astfel, organizaţiile profesionale şi interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obţine fonduri europene pentru aducerea produselor autohtone pe piaţa comunitară, UE fiind pregătită să finanţeze 50% din costurile programelor. Reprezentanţii Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) susţin că vor primi finanţare programele privind agricultura ecologică sau informarea despre sistemul european de protecţie a specialităţilor tradiţionale, însă fermierii vor intra în posesia banilor şi pentru participarea la evenimente, tîrguri şi expoziţii naţionale sau europene. Produsele eligibile pentru finanţare sînt uleiul, laptele şi produsele din lapte, fructele, legumele, carnea, mierea sau vinul. Conform MADR, acţiunile de informare şi promovare au drept obiectiv produsele agricole şi metodele lor de producţie, precum şi produsele alimentare pe bază de produse agricole, fără să fie orientate în funcţie de anumite mărci comerciale şi fără să încurajeze consumul unui produs datorită originii specifice a acestuia. Organizaţiile care vor să obţină fonduri UE pentru promovarea produselor pe piaţa comunitară trebuie să depună la Ministerul Agriculturii, pînă la 30 noiembrie, un program cu acţiunile de informare şi promovare. Ulterior, dacă programul va fi aprobat, va fi transmis Comisiei Europene care îl va analiza în vederea finanţării. Dacă UE îşi dă acordul şi finanţează cu jumătate din costuri programul de promovare, restul fondurilor revin statului membru şi organizaţiilor profesionale şi interprofesionale, acestea din urmă trebuind să contribuie cu cel puţin 20%. Programele depuse spre aprobare trebuie să conţină o analiză a pieţei, motivele care fac necesar programul de promovare, obiective urmărite şi eventuale beneficii la nivel comunitar.



12