De la începutul anului, peste 240 de consumatori au obținut de la bănci și IFN-uri, cu ajutorul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), reducerea sau eliminarea comisioanelor, micșorarea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Dintre ei, aproximativ 10% sunt constănțeni. „În urma negocierii cu banca, un client din Constanța a obținut eliminarea comisionului de administrare și reducerea soldul creditului cu 2.040 euro. Într-un alt caz, unui constănțean i s-a închis creditul și i s-au șters datorii de 1.331 euro rămase în sold“, spune reprezentantul CSALB, Alexandru Păunescu. Conform unui studiu al CSALB, principalele probleme pe care consumatorii le întâmpină în relația cu băncile și IFN-urile sunt comisioanele mari, timpul îndelungat de așteptare a rezolvării unei solicitări și birocrația excesivă. De cealaltă parte, principalele modalități de soluționare a problemelor sunt discuțiile creditorii sau reclamațiile la Protecția Consumatorilor. Care sunt avantajele CSALB? În primul rând, e gratis. În al doilea rând, procesul durează cel mult 90 de zile. Comparativ, un proces civil, cu toate cele trei faze (prima instanță, apelul și recursul), poate dura peste trei ani. De notat că, în octombrie, caravana CSALB ajunge și la malul mării, după vizite în Timișoara și Cluj Napoca.