Statele Unite ale Americii ar putea extinde investigația asupra dispozitivelor de umflare a airbag-urilor marca Takata la peste 11 constructori auto, existând semne de întrebare legate de modul în care designul vehiculelor a majorat sau nu riscul de moarte pentru pasageri. Directorul Administrației pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA, Mark Rosekind, a spus că va supraveghea campania de înlocuire de către Takata a circa 23,4 milioane de dispozitive de umflare a airbag-urilor, instalate pe 19,2 milioane de automobile din SUA, fabricate de 11 companii. Ce se întâmplă exact? Ei bine, dispozitivele în cauză pot exploda din cauza forței prea mari de declanșare, împrăștiind schije metalice în interiorul mașinilor. Ele au cauzat cel puțin opt decese la nivel mondial, în ultimul an; alte 100 de persoane au fost rănite. Implicat în acest scandal este și grupul german Volkswagen, căruia i s-au cerut mai multe informații despre explozia unui airbag lateral Takata, instalat pe un model Tiguan fabricat în 2015. Alți constructori implicați sunt Toyota, Honda și General Motors. La finele săptămânii trecute, GM a rechemat 400 de vehicule din SUA, între care Chevrolet Equinox și Malibu, pe care erau instalate airbag-uri Takata. Deodată, parcă falsificarea unor teste de poluare nu mai pare o problemă chiar atât de... explozivă, nu-i așa?