Evaluarea privind sistemul informatic, ultima înainte de aderarea României la Schengen, a început ieri şi vizează îndeplinirea standardelor în domeniul SIS/SIRENE de către structurile cu competenţe în domeniu. Experţii Schengen vor face, în perioada 6-10 decembrie, vizite la Centrul Naţional SIS, Biroul SIRENE, Secţia 1 Poliţie Bucureşti, Aeroportul Internaţional \"Henri Coandă\" Otopeni, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Argeş, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Iaşi şi Punctul de Trecere a Frontierei Sculeni. Sistemul informatic SIRENE (Supplementary Information Requested at National Entries) este destinat stocării informaţiilor de către autorităţile române şi schimbului de date între acestea şi sistemul comun european de urmărire poliţienească transfrontalieră, respectiv SIS (Sistemul Informatic Schengen), un element determinant pentru procesul de aderare a României la spaţiul Schengen. Cea mai importantă măsură compensatorie implementată odată cu ridicarea controalelor la frontierele interne ale statelor membre Schengen este operaţionalizarea Sistemului Informatic Schengen. SIS conţine date minime despre persoanele sau bunurile urmărite în cadrul unei proceduri judiciare, iar datele şi informaţiile suplimentare ce pot conduce la localizarea acestora sunt obţinute prin intermediul Birourilor SIRENE, constituite la nivelul fiecărui stat membru Schengen. Pentru a asigura un flux continuu de date şi informaţii, Biroul SIRENE are acces permanent la datele operative ale Poliţiei Române, Poliţiei de Frontieră Române şi Oficiului Român de Imigrări. La nivel naţional, continuă demersul Poliţiei Române de pregătire şi instruire a tuturor poliţiştilor, în vederea accesării atât a datelor din cadrul Sistemului Informatic Schengen, cât şi a celor din bazele de date Interpol, de la orice terminal fix sau mobil aflat în reţeaua Ministerului Administraţiei şi Internelor.