Actorii Teatrului Naţional "I. L. Caragiale" din Bucureşti au prezentat, luni seară, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor, un spectacol care are la bază ultima capodoperă a literaturii dramatice interbelice, “Ultima oră“, de Mihail Sebastian. Publicul constănţean a urmărit, mai bine de două ore, o comedie de mare actualitate, în care tentaţia banului şi a puterii se confruntă cu fascinaţia bogăţiei spirituale. Piesa pusă în scenă de Anca Ovanez-Doroşenco aduce în centrul atenţiei problemele cotidiene cu care se confruntă mass-media, nevoia de subiecte de ultimă oră, care să asigure recorduri în materie de vînzări.
Publicul a asistat cu încîntare la un spectacol de excepţie, prezentat într-o distribuţie care a reunit profesionişti de înaltă clasă, printre care: Claudiu Bleonţ (profesorul Alexandru Andronic), Mircea Albulescu (industriaşul Grigore Bucşan), Armand Calotă (I.D. Borcea), Marin Moraru (Ştefănescu) şi Ilinca Goia (Magda Minu). Regizoarea Anca Ovanez-Doroşenco a pus în scenă o piesă de teatru în care nu există personaje principale sau secundare, fiecare erou avînd rolul său bine stabilit în spectacol. "Fiecare personaj în parte este important în felul său. Eu interpretez un rol paradoxal, dau viaţă unui om care, în acelaşi timp, este foarte mic şi foarte mare. Eu pledez în acest rol pentru Alexandru Macedon din fiecare om, iar taina este că fiecare om este important", a mărturisit Claudiu Bleonţ, la finele spectacolului.
De asemenea, iubitorii de teatru de la malul mării au aplaudat la scenă deschisă evoluţia a doi mari actori din peisajul teatral românesc, Mircea Albulescu şi Marin Moraru. În rolul marelui industriaş Grigore Bucşan, Mircea Albulescu sugerează cu mare uşurinţă lipsa de scrupule, brutalitatea, duritatea, dar şi vulnerabilitatea. Chiar dacă a jucat doar în primul act, Marin Moraru sau secretarul de redacţie al ziarului "Deşteptarea" a creat o adevărată... bijuterie artistică, jocul său de scenă fiind răsplătit cu ropote de aplauze. "Este o şansă, o întîmplare, în acelaşi timp, să fiu pe aceeaşi scenă cu Mircea Albulescu şi Marin Moraru. Nici nu pot să exprim în cuvinte experienţa pe care o trăiesc", a precizat Claudiu Bleonţ. La succesul spectacolului au contribuit şi costumele create de Luana Drăgoescu, dar şi scenografia semnată de un mare creator, Mihai Mădescu, care ilustrează sugestiv Bucureştiul şi redacţia unui ziar din perioada interbelică. "Îi felicit pe spectatorii constănţeni pentru că au un veritabil interes pentru teatru. Eu sînt onorat şi le mulţumesc că îi interesează", a concluzionat Claudiu Bleonţ.