Românii sunt pe ultimul loc într-un clasament de 15 state din Uniunea Europeană (UE), în privința timpului pe care îl petrec la cumpărături, frizerie, la medic și la alte astfel de servicii personale, potrvit datelor publicate de Biroul European de Statistică (Eurostat). Ceretarea a fost făcută în perioada 2008 - 2015, în 15 dintre cele 28 de state membre UE, iar România a ieșit pe ultimul loc. Conform statisticii, în medie, un român alocă 17 minute pe zi, din timpul său, pentru shopping și servicii personale. La polul opus sunt germanii, cu 35 minute pe zi, în medie. Ce se înțelege de aici? Că românii nu sunt cei mai profitabili clienți din regiune, dar și că magazinele online și restul afacerilor bazate pe internet au o oportunitate reală de a crește în România. Asta s-a văzut foarte bine săptămâna trecută, de Black Friday, când valoarea tranzacțiilor realizate a sărit de un miliard de lei. Numărul cumpărăturilor realizate online a urcat cu 60%, în timp ce, ca valoarea, avansul a fost de 40%. Cel mai mare magain online din România, eMAG, a asigurat aproape jumătate din distracție, cu vânzări estimate la peste 460 milioane lei. De notat că în primele 12 secunde ale Vinerii Negre s-a comandat în valoare de un milion lei, iar pragul de 100 milioane lei s-a atins în 37 de minute!