Deputatul PSD Vladimir Alexandru Mănăstireanu a cerut premierului Călin Popescu Tăriceanu să iniţieze, prin Corpul de Control, o anchetă privind licitaţia pentru construcţia unuia dintre tronsoanele autostrăzii Bucureşti-Braşov şi să anunţe rezultatele anchetei în termen de 10 zile. Deputatul face referire, într-o declaraţie de presă, la "neregulile şi încălcările grave ale legii" cu privire la licitaţia pentru construcţia autostrăzii de la km 19,5 la Ploieşti, prezentate în mass-media. Directorul general al Companiei de Drumuri, Liviu Dîmboiu, a declarat că suma plătită consorţiului care va realiza un tronson de 36 km din autostrada Bucureşti-Braşov ar putea depăşi valoarea prevăzută în contract, întrucît costurile finale ale unor astfel de lucrări depind de "foarte multe elemente necontrolabile". Referitor la prelungirea termenelor de depunere a ofertelor şi modificarea condiţiilor de înscriere la licitaţie, directorul a afirmat că decizia este una legală şi că a fost luată pentru a permite participarea cît mai multor firme mici, din România şi din străinătate. El a susţinut chiar că firmele româneşti nu au capacitatea de a participa independent la astfel de licitaţii, fiind necesară asocierea a cel puţin trei companii. Un cotidian central a relatat, ieri, că organizatorul licitaţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a modificat condiţiile impuse ofertanţilor şi data de prezentare a ofertelor, pentru a permite consorţiului format din firmele Euroconstruct, Spedition UMB, PA&CO International şi Comaxa să obţină contractul. Acest lucru n-ar trebui să mire pe nimeni în condiţiile în care Euroconstruct, companie deţinută de patronii restaurantului Golden Blitz, preferatul lui Băsescu, a cîştigat mai multe contracte în ultimii ani cu CNADNR. De altfel, Băsescu l-a sfătuit pe Berceanu, la învestirea acestuia ca ministru al Transporturilor, să privească atent spre agenţii economici români. Şeful statului i-a recomandat, la acea dată, ministrului pedist, să încurajeze constructorii români să se asocieze, pentru că, pînă în prezent, în majoritatea situaţiilor, aceştia au lucrat în subantrepriză pentru firme străine.