Un logo despre purificarea apei a câştigat concursul ”Doodle 4 Google”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Un logo despre purificarea apei a câştigat concursul ”Doodle 4 Google”

Monden 10 Iunie 2014 / 00:00 605 accesări

Dintre câteva mii de tineri din SUA, Audrey Zhang, o fetiţă de 11 ani, a câştigat concursul ”Doodle 4 Google” cu un logo în care prezintă o maşinărie ce ajută la purificarea apei poluate. Concursul din acest an a avut ca temă mediul. Câştigarea sa presupune o bursă şcolară în valoare de 30.000 de dolari şi o bursă de tehnologie de 50.000 de dolari pentru şcoala unde învaţă câştigătorul, Island Trees Middle School din Levittown, New York. De asemenea, Google a donat 20.000 de dolari în numele ei pentru un program al cărui scop este furnizarea de apă curată în toaletele a zece şcoli din Bangladesh, un stat situat în Asia de Sud.

Logo-ul lui Audrey Zhang, realizat sub forma unui desen, a fost postat ieri pe google.com, într-o versiune animată. ”Această creaţie este luxuriantă, bogată şi completă”, a declarat Ryan Germick, liderul artiştilor care fac parte din echipa Google Doodle. ”Fiecare frunză din desenul realizat de Audrey Zhang pare că are viaţă în ea”, a mai adăugat acesta. De asemenea, este pentru prima dată când Google a animat un logo creat în acest concurs, Ryan Germick precizând că echipa sa nu a realizat iniţial cât de dificil va fi să aducă la viaţă acest logo. Audrey Zhang, care realizează şi sculpturi şi bijuterii, a afirmat: ”Dacă nu desenezi, atunci nu poţi arăta nimănui cum arată ideile tale”.

Competiţii similare pentru a decora pagina Google în momente speciale au fost organizate de-a lungul timpului în peste 30 de ţări, între care şi România. Astfel, în 2012, Google România a sărbătorit 1 Decembrie cu un logo desenat de Iasmina Maria Răceanu, o elevă de clasa a VIII-a din Suceava, care a câştigat concursul ”Doodle 4 Google”, aflat atunci la prima ediţie şi dedicat Zilei Naţionale a României. Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logo-ului afişat pe prima pagină a Google, cel mai celebru motor de căutare la nivel internaţional, ce au acompaniat, de-a lungul anilor, toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume. Google îşi schimbă logo-ul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logo-uri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărţişorul sau Ziua Naţională a României.



12