Compania de securitate IT Avira avertizează clienţii băncii Raiffeisen Bank România asupra unui nou atac de tip phishing, prin care sînt solicitate informaţii confidenţiale, precum numărul de card sau contul şi parola de servicii online. Metoda de fraudare este cunoscută sub denumirea de "phishing". Potrivit Avira, atacul a fost bine pregătit, cei implicaţi încercînd să împiedice specialiştii în securitate şi autorităţile să le poată lua urma uşor, se arată într-un comunicat al companiei de securitate. Astfel, atacul este efectuat în două faze, prin folosirea unui website intermediar care efectuează doar o redirectare la cel găzduieşte site-ul phishing, copiat după pagina oficială a băncii Raiffeisen.
La primul website implicat în acest atac, ce aparţine unei firme care produce filme artistice, se ajunge accesînd link-ul din e-mail primit. De la acest website, se efectuează o redirectare automată către site-ul final, găzduit de o firmă de avocatură din California, care intermediază contracte în divertisment şi producţie de filme artistice. Avira investighează dacă există vreo legătură între cele două entităţi. De asemenea, Raiffeisen Bank a publicat pe site-ul său oficial un mesaj prin care reaminteşte deţinătorilor de carduri să nu răspundă mesajelor electronice în care se cere numărul de card şi codul PIN. La sfîrşitul anului trecut, Raiffeisen Bank România a fost supusă unui alt atac "phishing", considerat foarte puternic, şi patru dintre clienţii să au furnizat date confidenţiale, însă, conform oficialilor băncii, aceştia nu au suferit pierderi. De asemenea, în ultimele luni, sistemul bancar din România a fost supus mai multor atacuri tip "phishing", printre instituţiile vizate numărîndu-se BRD, Banca Românească, dar şi operatorul de telefonie mobilă Orange.