UN NOU CA Noul Consiliu de Administraţie al Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” (APM) SA Constanţa, constituit în baza Ordonanţei de Urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, s-a întrunit ieri în prima şedinţă. După evaluarea a sute de dosare, PricewaterhouseCoopers (PwC) şi Fondul Monetar Internaţional (FMI) au ales cei mai buni candidaţi pentru a conduce destinele Portului Constanţa. După şedinţa care a durat peste trei ore, noii membri ai CA şi-au ales preşedintele şi vicepreşedintele. Astfel, potrivit unui comunicat la APM Constanţa, Răzvan Bădălicescu a fost ales în funcţia de preşedinte, iar Valeriu Ionescu în funcţia de vicepreşedinte. Din noul CA mai fac parte, în calitate de membri, Flavia Cristina Teodosiu, Lucian Băluţ, Viorel Panait, Marcela Mariana Frigioiu şi Adrian Cighi. “Acum, că noul CA şi-a intrat în atribuţii, este în obligaţia lui să desemneze noul director general al Companiei, aşa cum spune legislaţia în vigoare. Există o listă de nume pentru această funcţie, înaintată de cei de la PwC şi FMI, însă cei care decid cine va fi noul director sunt numai membrii CA”, a declarat secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Valentin Preda.
ANALIZĂ PENTRU CEO Revenind la şedinţa de ieri, potrivit aceluiaşi comunicat al APM Constanţa, a fost stabilită comisia care va analiza toate dosarele candidaţilor pentru funcţia de director general al Companiei, sau mai bine zis noul chief executive officer (CEO). Pentru această funcţie, PwC şi FMI au prezentat o listă scurtă de candidaţi, listă pe care se află şi Lucian Băluţ, care de altfel a avut cele mai bune referinţe pentru această funcţie. Potrivit APM Constanţa, noul CA va trebui să nominalizeze într-un termen cât mai scurt noul director general. Până când CA al APM Constanţa va lua o decizie, Compania va fi condusă de actualul director general, Decebal Şerban. Primul mesaj al noului CA al APM Constanţa este acela de a încuraja traficul de mărfuri “pentru ca Portul Constanţa să îşi poată reconfirma rolul de important centru de tranzit, cea mai scurtă alternativă de transport din Europa, spre Asia şi celelalte continente, întărindu-şi poziţia de centru regional de distribuţie pentru zona deservită”.