Autoritatea Navală Română (ANR) a pus la dispoziția persoanelor interesate, începând din 22 februarie, serviciul TELVERDE. Numărul alocat acestui serviciu este 0800 500 100, care poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie fixă sau mobilă, 24 de ore din 24. În urma formării numărului, persoanele sunt îndrumate pe două componente - fie semnalarea aspectelor legate de siguranța navigației, fie semnalarea aspectelor legate de alte domenii de activitate gestionate de Autoritatea Navală. Având în vedere că asigurarea siguranței navigației este principalul obiectiv de activitate al instituției, problemele legate de siguranță vor fi tratate prioritar, spun reprezentanții ANR. La preluarea apelului, persoanele vor furniza datele proprii de identificare, respectiv numele, prenumele, adresa de domiciliu, numărul de telefon şi e-mailul.
Menționăm că Autoritatea Navală Română este înregistrată ca operator de date cu caracter personal la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, având numărul de înregistrare 1307. După primirea semnalului sonor, apelantul are la dispoziție 3 minute pentru formularea mesajului, potrivit conducerii ANR. Mesajele sunt preluate și tratate de către compartimentele de specialitate din cadrul Autorității, în funcție de specificul problemei. Serviciul TELVERDE al Autorităţii Navale este pus la dispoziţia publicului pentru a facilita accesul la informaţiile din domeniul de activitate al ANR, pentru a creşte gradul de transparenţă instituţională şi a combate birocraţia în relaţia cu publicul.