Prețul, caracteristicile produsului, perioada de valabilitate a ofertei, dar și adresa și datele de contact ale magazinului online sunt câteva din informațiile care trebuiesc verificate înainte de a face plata cu cardul. Haine și încălțăminte din Marea Britanie, parfumuri din Polonia, electronice din Germania, bilete de avion și vacanțe din Grecia, totul poate fi cumpărat stând în fotoliul de acasă. Oferta este generoasă, dar există și capcane. Laura Pascu, reprezentanta Centrului European al Consumatorilor din România (ECC) a explicat că toți cei doresc să cumpere online din UE, trebuie să fie atenți la anumite lucruri. Astfel, reglementările prevăd anumite elemente obligatorii pe care profesioniștii care vând produse sau servicii online trebuie să le ofere, înainte de a se încheia un contract online: principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, prețul acestora, perioada de valabilitate a ofertei sau a prețurilor, costul de utilizare a mijloacelor de comunicație la distanță, modalitățile de plată, livrare, executare, procedura profesionistului (a magazinului online) de soluționare a reclamațiilor, termenul de retragere și formularul tipizat de retragere, existența unei garanții legale, durata contractului. De obicei, informațiile acestea pot fi găsite în mai multe locuri pe site-ul profesionistului. Caracteristicile, prețul, perioada de valabilitate și durata contractului (pentru servicii) se regăsesc pe pagina de prezentare a respectivului produs sau serviciu.
Reprezentanta ECC avertizează că trebuie verificate informațiile despre firma care vinde online. De asemenea, trebuie știut faptul că, de fiecare dată când cumperi ceva, închei un contract, chiar dacă nu este scris sau nu arată ca un contract obișnuit, adică multe articole numerotate și un limbaj încâlcit.