Un șofer din România a dat în judecată Renault, acuzând grupul francez că a vândut în mod intenționat mașini cu defecte de fabricație la motoare. Acestea consumă foarte mult ulei, iar în anumite cazuri se pot defecta. Ștefan Udrea, din Drobeta-Turnu Severin, Mehedinți, a cumpărat în anul 2014 un autoturism Dacia Duster. În 2017, a acționat în instanță grupul francez. La nivel mondial, sute de persoane se plâng de probleme similare cu mașinile Renault și Nissan dotate cu același motor. Este vorba de varianta de 1,2 litri Tce pe benzină, care între timp a fost scoasă din producție. Renault susține că motorul mașinii persoanei în cauză a cedat din cauza folosirii unei instalații GPL neomologate. În același timp, Renault a despăgubit alți consumatori care au cumpărat mașini cu motoare similare. O notă internă a Renault subliniază posibilitatea unei neconformități pe toate motoarele de acest tip.
Cum de s-a ajuns aici?
Autoturismul lui Ștefan Udrea a fost cumpărat în 2014 din Ungaria, iar în anul 2015, nemulțumit de consumul de carburant, proprietarul a luat decizia de monta o instalație GPL pe mașină. Tot în 2015 trec fără probleme primele revizii, atât ale mașinii, cât și ale instalației de gaz petrolier lichefiat.
Unde e uleiul?
Dar din 2016 încep problemele. Mai întâi a sesizat un zgomot neobișnuit la motor. Apoi, mașina a început în mod ciudat să "mănânce" ulei. Mai exact, mecanicii au descoperit că nivelul uleiului din motor a scăzut foarte mult. Au înlocuit uleiul, dar, fără ca mașina să iasă din service, au constatat din nou că nivelul acestuia scade inexplicabil.