Unu din patru angajatori români intenționează să recruteze studenți în perioada octombrie - decembrie 2018, se arată într-un studiu realizat de BestJobs. Totuşi, ei nu sunt dispuşi să ofere un program flexibil celor care vor să îşi continue studiile; pe de altă parte, vor să le dea salarii la fel de mari ca ale celor cu studiile finalizate. Jumătate dintre angajatori estimează că, până la finele anului, vor scoate la concurs până la zece poziții noi, pentru care vor recruta exclusiv studenți, iar alți 23% dintre ei - între zece și 20 de joburi noi, cu același target. Cele mai multe job-uri vor fi în domenii precum customer service (25%), logistică și producție (16%), vânzări (10%), marketing și comunicare (8%), dar și domenii mai complexe, precum inginerie (9%) și IT (9%). „Într-o piață a forței de muncă tot mai săracă în specialiști, recrutarea de studenți reprezintă o soluție care aduce multiple avantaje pe termen lung. În primul rând, ei vor dobândi abilități practice încă de pe băncile facultății și, astfel, vor avea aptitudinile necesare după absolvire. Tinerii sunt dornici să învețe, sunt deschiși la nou și au o putere de adaptare foarte ridicată. În plus, competențele lor digitale sunt mult mai ridicate decât ale generației anterioare. Pe de altă parte, există și dezavantaje, precum interesul lor fluctuant pentru un anumit domeniu sau angajator și lipsa maturității care să ducă la asumarea unor decizii profesionale“, spune reprezentantul BestJobs Mădălina Dan.