Transportul auto de pasageri fără forme legale se situa la 25% la sfârşitul lunii martie a acestui an, în creştere de la 18% în aceeaşi lună din 2012, potrivit datelor Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). \"În Parlamentul României iniţiativa de modificare a legislaţiei pentru a putea aplica măsuri concrete împotriva transportului ilicit cu autoturisme şi anume propunerea pentru completarea art. 55, punctul 5 din legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi închiriere având Plx 206/2011 este abandonată în sertarele comisiei de industrii şi servicii\", se arată într-un comunicat al FORT. Potrivit datelor federaţiei, sute de autovehicule au fost modificate pentru a reduce (în acte) numărul de locuri, ocolind astfel obligaţiile legale ce se impun autovehiculelor de peste 8+1 locuri. \"Alte mii de autoturisme 8+1 se pregătesc în perioada următoare de transformare în autoturisme cu 7+1 locuri, pentru a evita ultimele modificări legislative. Ca ultimă soluţie pe termen scurt, FORT a elaborat un material de informare ce va fi pus la dispoziţia călătorilor cu speranţa că aceştia vor înţelege riscurile la care se expun dacă apelează la “servicile” falşilor transportatori\", mai arată federaţia. FORT susţine că prin extinderea acestei practici bugetul de stat pierde anual, direct şi indirect, milioane de euro. \"Cei mai interesaţi de acest fenomen ar trebui să fie reprezentanţii Ministerului Finanţelor, celui de Interne, respectiv Ministerului Transporturilor, însă aceştia ridică din umeri şi nu fac nimic pentru intrarea în normalitate\", spune FORT.