Un sfert dintre români nu ştiu că pot folosi servicii publice online, aproape jumătate apreciază că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente şi doar 11% sunt preocupaţi de securitatea datelor personale, potrivit unui studiu realizat pentru Comisia Europeană de Capgemini. Cu toate acestea, numai 59% dintre respondenţii din România spun că preferă contactul direct, sub media de 62% la nivel european a celor care şi-au exprimat preferinţa pentru interacţiunea directă. „Din cei 59% din respondenţii care preferă contactul direct, 47% consideră că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente, iar 24% dintre respondenţi nu ştiau de existenţa acestor servicii online“, a declarat Kevin von Gamm, Chief Sales Officer Capgemini Romania. La nivel european, doar 34% dintre cei intervievaţi spun că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente tipărite. El a punctat că, în mod surprinzător, doar 11% din români s-au declarat îngrijoraţi de securitatea datelor personale.
PROCENTE ÎN CREŞTERE O cincime dintre români spun că nu găsesc informaţii suficiente despre serviciile online, sau chiar serviciile în sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultăţilor întâmpinate, iar un procent similar a renunţat la serviciile online din cauza deficienţelor tehnice. În completare, aprox. 6% dintre români nu se aşteaptă să facă economie de timp prin utilizarea serviciilor publice online, iar 4% recunosc că nu au cunoştinţele tehnice necesare pentru a folosi aceste servicii. Studiul arată că, la nivel european, 80% din utilizatorii de servicii eGovernment apreciază rapiditatea şi 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folosire a acestor servicii. În Constanţa, cei mai mulţi dintre cei care preferă serviciile online au vârste cuprinse între 30 şi 40 de ani, iar numărul celor care preferă să-şi rezolve online problemele este în creştere. „De la an la an oamenii descoperă că îşi pot rezolva doar cu un click problemele pe care le au în legătură cu instituţia noastră şi preferă, dacă nu este absolut necesar să vină la ghişeu, să facă acest lucru de acasă“, a declarat directorul executiv al Serviciului Public de Impozite şi Taxe Constanţa, Virginia Uzun.