Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Constanţa, în parteneriat cu SC Minerva Company SA şi Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa, a organizat, ieri, un seminar în cadrul căruia au fost înmânate diplomele de participare la cursul de perfecţionare „Operator introducere, validare şi prelucrare date”, pentru 50 de şomeri. Cursul a fost implementat prin proiectul „Un viitor mai sigur!”, fiind finanţat prin intermediul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Proiectul, în valoare totală eligibilă de 2.048.260 lei, vizează facilitatea accesului pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, a şomerilor peste 45 ani, cât şi a şomerilor tineri, grupul ţintă fiind format din 200 de persoane. „Prin creşterea nivelului de calificare şi accesul la o formare relevantă, proiectul contribuie la atragerea mai multor persoane pe piaţa de muncă, urmărind scăderea ratei şomajului”, a declarat directorul executiv al AJOFM Constanţa, Emilia Murineanu.
CURSURI GRATUITE. În cadrul proiectului „Un viitor mai sigur!” vor mai fi organizate următoarele cursuri gratuite de formare profesională: inspector resurse umane, instalator instalaţii tehnico-sanitare şi de gaze, manager în activitatea de turism. Cursul „Manager în activitatea de turism” este furnizat de CCINA şi se adresează absolvenţilor de studii superioare. El are o durată de şase luni şi cuprinde 720 de ore, accentul fiind pus pe instruirea practică. În funcţie de selecţia grupului ţintă, cursul va începe din toamnă. În perioada 4 – 10 august, AJOFM Constanţa dispune de 169 locuri de muncă vacante.