DEZVOLTARE În urmă cu câţiva ani, oraşul Hârşova părea uitat de lume, lipsit de orice perspectivă, cu străzi neasfaltate şi un şomaj ridicat. Însă situaţia a fost schimbată radical de programele locale din ultimii ani, iar Hârşova se transformă, treptat, dintr-un oraş plin de gropi într-o urbe mai aproape de secolul în care trăim. Unul dintre aceste programe de dezvoltare cuprinde reabilitarea tramei stradale, care include asfaltarea străzilor şi trotuarelor şi schimbarea bordurilor pe o porţiune de 10 kilometri. În acest sens, primarul Tudorel Nădrag a afirmat că proiectul în valoare de şase milioane de euro, bani care provin de la Uniunea Europeană (UE), a intrat în linie dreaptă. “Documentaţia pentru investiţie se află demult pe masa Ministerului Dezvoltării, însă abia în urmă cu două luni a fost semnat contractul de finanţare”, a afirmat Nădrag. El speră ca, până la sfârşitul acestei luni, să înceapă licitaţia pentru desemnarea firmei care se ocupă de lucrări. „Având în vedere că avem documentaţia pregătită, putem scoate proiectul la licitaţie pe SEAP. Dacă nu vom avea probleme în ceea ce priveşte contestaţiile, cred că până la începutul verii vom fi în măsură să începem asfaltarea”, a explicat edilul. Şi pentru că finanţarea proiectului este cuprinsă în exerciţiul financiar 2007 - 2013 al UE, până în anul 2015 trebuie finalizată asfaltarea. „Eu spun că, dacă la începutul verii începem asfaltarea, până la sfârşitul anului o putem termina, având în vedere că avem de asfaltat şapte străzi pe o lungime totală de aproximativ 10 kilometri”, a mai spus Nădrag.
FORŢĂ DE MUNCĂ Primarul din Hârşova a afirmat că proiectul de asfaltare a străzilor este mană cerească pentru comunitatea locală, pentru că, pe lângă dezoltare, duce la crearea de locuri de muncă. “După cum se ştie, oraşul Hârşova s-a confruntat, de-a lungul anilor, cu lipsa locurilor de muncă. De aceea, orice proiect pe care îl derulăm duce automat la înfiinţarea de locuri de muncă”, a spus Nădrag. El a afirmat că va continua tradiţia din anii trecuţi de a folosi forţa de lucru proprie pentru diferitele proiecte de la nivelul oraşului. “Metoda s-a dovedit a fi eficientă din punct de vedere financiar, având în vedere costurile reduse. Anul trecut am asfaltat cu oamenii din oraş toate parcările şi opt kilometri de drum”, a declarat primarul. El a mai spus că în ajutor a venit şi Consiliul Judeţean Constanţa (CJC), care a susţinut financiar proiectele autorităţii locale. “Fără ajutorul CJC, multe dintre proiecte nu ar fi fost nici acum finalizate”, a conchis primarul.