Raportul de activitate al SRI pe 2005 arată că potenţialul de risc terorist al României derivă din interesul unor structuri teroriste pentru culegerea de informaţii referitoare la obiective de pe teritoriul naţional, precum şi din perceperea ţării noastre de către unele organizaţii teroriste fundamentalist-islamice, ca aliat al „statelor agresoare, invadatoare”. De asemenea, riscurile teroriste provin şi din exploatarea activităţilor de migraţie ilegală sau din intenţiile unor organizaţii teroriste internaţionale de creare, pe teritoriul României, a unor baze de sprijin, prin valorificarea oportunităţilor oferite de prezenţa în România a unor membri şi simpatizanţi. „S-au intensificat activităţile emisariat, în scop de prozelitism, specifice unor grupări fundamentalist-islamice transnaţionale”, mai arată raportul SRI. În altă ordine de idei, raportul precizează că Serviciul a semnalat, anul trecut, operaţiuni de contrabandă şi evaziune fiscală de mare anvergură, de natură să afecteze constituirea resurselor bugetului de stat, în domenii precum producerea şi comercializarea alcoolului şi tutunului sau comercializarea produselor petroliere. Raportul arată că reţele de crimă organizată autohtone şi-au asigurat capacităţi de producţie clandestină de ţigarete în fabrici din ţara noastră, distribuite ilegal în exterior, în colaborare cu reţele internaţionale ce acţionează în diverse state. De asemenea, grupări de crimă organizată, provenite preponderent din spaţiul ex-sovietic, care acţionează în legătură cu cetăţeni români, recurg „frecvent” la schimbarea denumirii şi calităţii produselor petroliere comercializate. Astfel de grupări sînt implicate şi în contrabandă cu metale preţioase sau importă produse contrafăcute, sub mărci de renume. SRI arată că modalităţile de spălare a banilor au inclus achiziţionarea unor imobile sau societăţi comerciale, implicarea în privatizări, împrumuturi şi activităţi de consultanţă fictive, investiţii în firmele de „lohn”, plasarea de fonduri de provenienţă dubioasă în cazinouri sau săli de jocuri de noroc. SRI a mai identificat reţele implicate în trafic de droguri, prin stabilirea unor legături directe cu furnizorii, prin punerea la dispoziţie a unor facilităţi de transport şi prin tranzitarea ţării. SRI precizează că se impune blocarea tentativelor de a constitui în România „capete de pod” pentru marile reţele de trafic de droguri. Raportul mai susţine că România este o zonă de tranzit pentru fluxurile de migraţie ilegală, provenite din India, Irak, Pakistan, Turcia, state din spaţiul ex-sovietic sau din Africa.